Translate

måndag 4 april 2016

Skön dag

Värmen har kommit till oss idag, det var riktigt ljummet ute och då gör det inget att det inte är sol. Jag njöt så av min promenad på favoritvägen idag.


Först kollade jag arbetena i hamnen, vår brygga ska ju ha byglar och annat.


Här läggs en ny träkant i inre hamnen.


Buskknopparna är på gång.


Invallningen bjuder alltid på fina vyer och det är så vilsamt för själen.




Det går alltid att hitta nya färger på stranden.


Ilandfluten från Danmark?





Vackra släta stenar finns det gott om.

Jag kom tillbaka hem och bakade cupcakes. 


Det där med spritsandet behöver jag träna på.


Jag cyklade ner till Harald med fika, det är liksom det minsta jag kan göra sedan jag började strejka båtarbete. Vi hade en skön stund därnere, det är riktig vårkänsla.


Hans verktyg fick vila en stund.


Under Konstrundan hade vi röstning av Bästa Bild från Fotoklubbens utställning på Naturum. Torsten som håller i den utställningen bad mig om hjälp med att dokumentera rösterna och få fram vilken bild som vann. Det är än så länge lite hemligt, det tog sin tid, men roligt jobb.



Layouten för idag är till My Creative Sketches och deras senaste skiss.



En grå CS för ovanlighetens skull och mönsterpapper från Studio Callico utom smileyspappret som är från Bo Bunny. Sytrådstrassel under fotot också en stor smiley. Foto på barnbarnet Wille när han fyllde 13 år nu i februari.

5 kommentarer:

  1. Tänk att just idag känner jag starkt för att flytta till Skåne!!!! Det både låter och ser helt underbart ut ju...AVIS!! Vi har haft riktigt gråkallt!! Så vi höll oss inomhus och jag stal åt mig en stund vid scrap bordet när Arvid sov middag. En VS blev det :-) Men nu fick jag ju fin inspiration för MCS av dig!! Tok snyggt med grått och gult!!! Suverän tolkning av skissen. Blev väldigt bra med den grå bakgrunden. Kul också att jsg också idag avvek från vit CS mot vanilj :-) Du och jag Alfred som Emil i Lönneberga sa ;-) Vad du var fin med dina smarriga stjärn prydda cupcakes också ♡ Kram Anna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack, ibland tycker jag att jag bara kör på i samma banor, men så får jag tänka att det ändå är roligt för alla barnen med dessa layouter. Varför håller jag annars på? Undrar jag ofta. Fast jag får ju inte glömma att jag älskar att hålla på så något ger det väl mig också. Ja, det där var inte lätt att komma på något till träffen där, men så fick jag en beställning och då löste det sig. Idag småregnar det här, bara så du vet haha! Kram

      Radera
  2. Fin scrap :) och muffinsen ser goda ut, vi får snart erlägga ett fikabesök..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Joel, ja jag väntar varje dag haha......

      Radera
  3. Cool! Thank you for playing along with My Creative Sketches!!

    SvaraRadera