Translate

fredag 8 april 2016

Kalas

Igår var det vattenpilates som vanligt på torsdagar, veckans sköna stund som samtidigt är nyttig. Lite pysslande hemma, för tillfället är det mesta lite tungt som jag skrivit innan och då tar liksom allting sådan tid. Jag försöker lugna ner mig en aning också, jo så är det. Jag gjorde ett kort till dagens jubilar, min väninna Ingrid fyllde 70 år. Jag använde en skiss från Always Playing with Paper.



Jag använde papper från BoBunny och tryckte ut en cirkel med text och ett foto av Ingrid. Ett blomband och några stjärnor!


Ingrid och Jan skulle egentligen varit ute på resa, men en svår cancersjukdom i familjen satte stopp för den resan. Ingrid bestämde sig till slut för ett snabbt anordnat Öppet hus för att ändå fira något.

Ett trevligt kalas (kalas heter det enligt tvillingarna Maja och Molly) och vi åt och drack gott.


Färdig mat från City Gross, går hur bra som helst och var gott och rikligt. Även ett ostbord samt tårta såklart.


Det var mycket folk som satt överallt i deras villa.



Vi huserade i början i köket, här Harald med Maja som tyckte att ha luktade gott och hade en fin skjorta, hon är så rolig.


Ames dotter Sussie som också är tvillingarnas mamma.  Dom har precis varit i Thailand, därav tösernas frisyrer.


Molly



Här är vi töser/tanter, Ingrid, Margareta, jag och Ame.


Ingrid och Jans dotter Susanne var en superhjälp i detta och höll också ett trevligt tal och hade gjort en sång till sin mamma.


Till sången fick vi gitarrspel som hjälp.


Susanne på språng mest hela kvällen.


Även maken Jan jobbade på bra som alltid, han är köksfixaren i familjen.


Många härliga samtal och skratt under kvällen.


Det blev en riktigt glad kväll trots det tråkiga i familjen.


Harald och Markus, barnbarn i familjen.

Tusen tack för ett trevligt födelsedagskalas. 

4 kommentarer:

  1. En härlig kväll i goda vänners lag med god mat!!! Vilket fint och glatt kort du gjort till din vän<3 Det gjorde henne säkert extra glad!! Den gula remsan med spets och blommor var läcker. Inte så gullig utan lite tuff liksom och gult är en härlig färg. Du är så duktig som håller i din motion trots att det tar emot lite, bra jobbat!! Ha en skön fredag!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
  2. Tack, ja jag tyckte själv att det bandet blev så fint, ibland glömmer man vad som finns i gömmorna! Kram

    SvaraRadera
  3. Your card and your party both look like so much fun! Thanks for joining us at The Challenge this week!

    SvaraRadera
  4. What a fun design for a very special occasion! Thanks for joining us at The Challenge!

    SvaraRadera