Translate

tisdag 16 februari 2016

Tisdag

Redan tisdag och då är det en ny skiss hos Veckans Skiss. En för mig inspirerande skiss.



Jag spegelvände skissen, papper från Studio Callico och ett vellumpapper. Glödlampan klippte jag ut från ett PL-kort. Jag gillar dessa färgerna, fast hamnade lite väl snett, lite snett var meningen. Foto på barnbarnet Alva när hon och storasyster Tuva fick låna min kamera. Då blir det skojiga foto!

Annars startade jag dagen med att cykla till Siöcrona för en dryg timmes träning med sjukgymnast. Det känns jättebra. Vädret är helt fantastiskt fint, lite kallt men ett underbart ljus. Jag cyklade ner om hamnen på hemvägen.


Det var lite is på vattnet idag, men helt vindstilla och så vackert.




Vattnet var glasklart ute på bryggorna, här ute bottnar inte jag.


Taket på bastun.



I eftermiddag hade vi flera kaffegäster på besök.


Gamle vännen Ove kom på besök, så roligt att sitta och prata en stund.


Fotovännen Torsten kom för att låna min skärmaskin inför vår utställning på Naturrum.


Roliga fina Alice kom på besök med pappa Jonathan.


Harald gjorde middag idag efter att ha sett ett matlagningsprogram. Vi hade köttfärssås i frysen (som vi frostade av idag) och gjorde potatismos med purjolök. Köttfärssås, potatismos och riven parmesanost ovanpå i en ugnsform som gratinerades i ugnen. Gröna ärtor till, det blev jättegott!

7 kommentarer:

  1. UNDERBARA foton på er otroligt vackra omgivning. Känns lite som att jag faktiskt varit i Höganäs nu ♡ Och layouten vet du redan att jag tokgillar!!! Den är sååå bra!! Lät gott det där med potatismos och kött

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ooops... -färssås :-) Vilken häftigt skärmaskin du har! Ha det gott! Kram

      Radera
    2. Tack, tack!! Skärmaskinen har jag köpt på Lidl, billigt! Den är kanonbra om än lite stor. Kram

      Radera
  2. Vilken härlig tolkning du har gjort av min skiss Christel! Älskar att du har ett mönsterpapper som bakgrund! Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du gillar den, tack! Kram

      Radera