Translate

söndag 24 januari 2016

Söndagsmiddag

Idag har jag inte varit ute, det är skånsk vinter igen, grått och rätt trist och jag tyckte det var skönt att bara vara hemma. På eftermiddagen kom barnbarnet Jonathan med fru Hanna och Alva och Alice på middag. Jag gjorde en laxrätt som var jättegod och serverade en sallad och pressad tomater till.


Bra barnsallad tänkte jag.



Efterrätten glömde jag fota för Harald ringde på Skype, men jag gjorde Stekta bananer med råsocker och glass. Bra till barnen tänkte jag där också, men de ville bara ha glassen.




Alva och Alice hade så roligt tillsammans, lekte jättemycket och ville inte åka hem.



Vi spelade Blokus och töserna kunde vara med med lite hjälp.


Sedan lekte dom tåg och allt möjligt annat också.


Harald och Ola ligger kvar i Santa Domingo och väntar på en mekaniker till motorn. Hamnkapten var inte på plats idag och de behöver hans hjälp att hitta en mekaniker. Igår jobbade dom själva med att försöka få igång motorn utan resultat. Förhoppningsvis ordnar det sig imorgon och då hinner de fortfarande till St Martin i tid.

Idag visar jag en layout som jag gjorde till Lasting Memories där jag är gästdesigner denna månaden. Denna veckan är det med tema Anything goes.


Vit CS med miststänk, lite mer planerat än sist haha. Några olika mönsterpapper, några flair och den stora svarta är en gummidekos från Studio Callico, effektfull. Foto på barnbarnet Jonathan när han röker lakritspipa.

4 kommentarer:

  1. Jaha en massa god mat igen!! I fredags gjorde jag din kyckling och det blev gott:-) Det här måste jag också testa! Tror du att kokt potatis passar till? Åh vad jag känner igen lekarna som tjejerna leker. Det är samma här :-) Vad effektfullt med den skarp rosa och svart! Och ett härligt foto!! Den svarta dekosen från SC är jätte snygg och dina flairs är jag så avis. Du har hittat så många roliga utmaningar nu som jag också vill hinna med :-) Får väl se vad jag hinner med :-) Tack för härlig inspiration som alltid! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ooops, jag hade ju glömt att svara. Tack för dina glada ord som vanligt, tyvärr är mina flairs snart slut, funderar på att skicka efter fler där på UmWowStudio. Ja månaden närmar sig sitt slut och det är alltid så att flera utmaningar som jag velat testa hinner jag inte. Kram

      Radera
    2. Ingen fara alls!! :) Jaså du har beställt dom, är frakten dyr? Kram

      Radera
    3. Nej, har inte beställt, vet ej frakten riktigt, men det är ju från USA!

      Radera