Translate

måndag 11 januari 2016

Slask

Skånevinter är nästan alltid slask och det är inte roligt. Igårkväll snöade det mycket och jag somnade till ljudet av plogbilarna och tänkte imorgon ska jag gå ut tidigt och fotografera. Det blev inget av det, flera plusgrader och den mesta snön hade försvunnit. Dessutom var jag dum nog att inte sätta på broddarna på skorna och den tänkta långa promenaden blev kort.


Cykelbanan var plogad men inte gångbanan. Då får man gå på cykelbanan och det gör ju så många ändå.



Murar med taggtråd är ju så populärt nu, men här stänger vi inte ute flyktingar utan är gränsen till industriområdet på Höganäs AB.


Ibland kändes det nästan som vår, men man får inte luras.


Detta är bara så jobbigt tycker jag.



Fina fönster i gamla Widdingvillan som förfaller mer och mer.


Jösses, vad jag har haft mycket att göra idag, städat, tvättat och allmänt fixande. Nu är det fint härhemma och jag känner mig nöjd.

Nu får ni stå ut med bilder på min mat, det motiverar mig lite mer till att laga och äta bra mat nu när jag är själv. Idag blev det lax med wookgrönsaker, enkelt och gott. Jag är inte så van att tillaga fisk, men idag fick jag laxen perfekt stekt, jag har haft tendens att översteka fisk.


Jag har pratat med Harald ikväll, efter ca 28 timmars resande var de på plats i Colombia och när han ringde satt dom i båten och skulle precis äta middag där tillsammans med ägarparet. Han är fortfarande förkyld och hostig, men glad. Ägarparet åker hem till Sverige och imorgon ska Harald och Ola bunkra och klarera ut sedan seglar dom iväg. Båten heter Shaddock och här är deras webbsida där man kan följa båtens position.

Jag stressade lite med två layouter idag, det är dumt och blir inget bra. Det är den här mörka tiden som gör att jag måste blir klar för att kunna fota medan det är ljust. Den ena är till Pixels and Paper och deras januaritävling. En bild som inspiration och temat är att använda färg på layouten.



Jag har vit CS som jag färgade med akrylfärg i grönt, gult och rött precis som Alice färger i fotot. Lite mönsterpapper från Studio Callico med lite olika dekorationer och texter. Foto som jag skrev på barnbarnsbarnet Alice.

8 kommentarer:

  1. Ja oj vad det kan förändras över en natt bara! Nä slask är inte kul! Bra att du äter nu då trots allt, blev lite orolig när du skriver på Facebook att du inte hinner äta; -)
    Skönt att Harald kommit på plats! Det gick ju strålande med den layouten! Syns inte ett spår av stress här inte. Bara underbara färger i en härlig komposition. Du är så bra Christel. Passade ju jättebra med det fotot också. Tack för en mys stund innan sängen kallar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja hela dagen gick, jag var jättehungrig, men skulle bara göra det och det, så var det lite skoj också! Tack, du är alltid så snäll, men jag har tappat stinget lite i scrapbookingen, ska försöka tänka efter lite mer hur jag vill ha det. Jag ska kanske strunta i alla utmaningar och tävlingar? Fast jag har nog svårt att avstå. Kram

      Radera
  2. Love the use of the paint and the colors and layering on your page!! thanks for joining us this month at Pixels and Paper.

    SvaraRadera
  3. Perfect colours for this page Christel and not a speck of stress to be seen :) The background works really well and you can certainly see the inspiration photograph in your work. Thank you for sharing with us on Pixels and Paper.

    SvaraRadera
  4. such a fun layout, your paint splatters are wonderful and that little mushroom is super cute!!! Thank you for playing along with Pixels and Paper!

    SvaraRadera
  5. I always love reading your blog posts, with a glimpse of life in Sweden :) I could happily live without winter slush, LOL! Your layout made me smile. So bright and happy, and what a precious picture of Alice engrossed in creating her masterpiece.

    SvaraRadera
  6. Beautiful layout Christel! I love how the acrylic paint on your cardstock ties in nicely with the inspiration photo, as well as the gorgeous artwork being produced by your granddaughter! Thanks for joining us this month at Pixels and Paper!
    Deb.xx

    SvaraRadera
  7. Great layout Christel. I love the layering, the colours you have used... perfect choice from our inspiration photo, andof course, the photo you have used.This is such a bright, happy memory page. Thank you for playing with us at Pixels and paper. Cheers, Di

    SvaraRadera