Translate

söndag 3 januari 2016

Gästdesigner

Jag har äran att vara gästdesigner denna månaden hos "Lasting Memories" Scrapbook Layout Challenges. (Titta in där om ni har lust). Det är faktiskt riktigt roligt även om jag ofta blir stressad och får prestationsångest av sånt. Denna månadens tema är detta

Our theme for January is "New Beginnings" and this weeks challenge is to

  Show us what you do that's NEW.  Activity, sport, project, hobby, making a new friend...

Jag tycker att det är lite svårt tema för mig, det är lite svårt att hitta "new beginnings" i min ålder, men ibland är det roligt att försöka hitta på något. Jag ska göra 4 olika layouter dit denna månaden och den första är denna.


Jag använde ett papper från Studio Callico till bakgrund och de andra pappren är lite blandat. De snygga bokstäverna var med mitt sista kit från SC. Jag valde temat att vi funderar på om vi ska sälja vår segelbåt och köpa husbil istället. Det är verkligen nytt för oss! Åh, vad det är roligt att ha kommit igång igen, tyvärr är det jätterörigt bland mina saker, igen, måste sortera om jag inte ska bli galen. Idag hittade jag några saker som jag skulle haft på dubbellayouten igår, då blir jag irriterad på mig själv.

Idag har jag inte gjort många knop, inte ens varit ute i den isade kylan. En vilodag behövdes nog. Vi rensade kylskåpet från all julmat och åt rester. Vad det är skönt att få bort allt, lite kakor och godis kvar bara, men det kan ju vara länge.

Igårkväll var vi hemma hos Haralds syster Inger och man Peter. God mat och trevligt med hetsiga diskussioner som det lätt blir i denna tid. Vi skrattade gott när vi kom hem, vi har olika åsikter, men som tur är har Harald och jag eniga iallafall.


Värden för kvällen


och värdinnan.


Jättegod middag med fläskfilé, god grönpepparsås, pressad potatis och sallad.


Min absoluta favorit till efterrätt, maräng Pavlova, mmmmm


Harald och svägerska Helén.


Haralds bror Lasse och syster Karin.


Svåger Dan och moster Ami.
Tack för en rolig kväll!

6 kommentarer:

  1. Vad gott allt ser ut!!! Ja det är skönt att rensa ut lite jul både i mat väg och prylar. Jag kastade ut granen faktiskt innan vi åkte. Så slipper vi en barrande gran direkt när vi kommer hem. Tänk vad roligt att du är gäst hos LM nu!!! Och ditt första bidrag är perfekt! Bra idé att göra om era planer om husbil versus båten. Härliga papper, gillar BG pappret särskilt och den guldiga doileyn.Även knapparna = gillar. Snygg komposition också. Undrar vad jag ska kunna hitta på att scrappa om?! Har inte hänt så mycket nytt liksom... Skönt att du gav dig själv lite ledigt idag ♡ Här bara slappar vi, fikar och myser :-) Får bli skärpning när vi kommer hem :-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, ja jag tycker faktiskt att det är oväntat roligt, att behöva tänka ut något, du kommer att skratta åt nästa haha. Kan jag då möjligtvis bli nöjd med kompositionen så är det skönt, jag är ju så rädd för att inte duga, ja, du vet. Du kommer säkert att hitta på något, utvilad och fylld av kreativitet blir du ju nu i stugan. Kram

      Radera
  2. Sweet layout :) Thank you for being our GDT this month and I think you did great with the challenge. I too found this one a bit challenge at my age so I used a new found hobby a few year ago to focus on :) Looks like you had a great time and the food looks delish :) Especially that dessert :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you, so much fun to be with you. You have done a nice layout with birds, it really is not so easy with that new, but fun to think.

      Radera
  3. Grattis!Va kul! Jättefin LO! Jag var in och tittade och läste vad du hade skrivit. Ska bli kul att se vad du hittar på mer, Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Åsa, vardagsmat för dig som tillhör permanenta designteam detta. Men, det är kul faktist! Kram

      Radera