Translate

fredag 29 januari 2016

Fredag

Först och främst var jag tvungen att byta header, den har irriterat mig länge nog.
Jag skulle träna tidigt idag och när jag stod med ytterkläderna på kvart i åtta ringde dom och meddelade att sjukgymnasten var sjuk. Snopet, men inget att göra. Jag tränade lite själv och sedan gick jag en lång promenad. Vädret är inte så roligt och blivit värre och värre under dagen med regn och hårda vindar.







Harald kommer hem senare ikväll och jag försökte hitta på något som han tycker om. Det blev Fastlagsbullar.  Dom blev riktigt goda.



Vilken tur att jag bakade, jag fick fikagäster! Härligt.


Barnbarnsbarnet Alva


och Alice


Barnbarn Jonathan och fru Hanna. Jag fick mysiga timmar med dom, vi fikade, pratade och spelade Blokus.



Jag fick en underbart fin bukett tulpaner av dom. Töserna lämnade stolt över dom när de klev in genom dörren. 

Lite scraptid har jag fått idag och gjorde en layout till Scrapping Outback. De har en inspirationsbild med färgerna vitt, grått, silver. Det ska också vara med minst en chipboard.



Vit CS med silverstänk, små tårtpapper, blommor i vitt och grått, en platta med text och ett E i chipboard och lite annat. Foto i gråskala på barnbarnet Ellinor med dotter Evy.

Nu väntar jag på Harald! Ha en trevlig helg!

9 kommentarer:

  1. Gott med semlor!!! Åh!!! Vilken vacker bukett tulpaner. En ny utmanings blog? Spännande :-) Helt underbart vacker layout!! Du kan du,inspireras och få ihop något så ljuvligt av att bara titta på en vacker parfym flaska. Jag blir så imponerad! Gillar det stora E:t och kameran. Ja snaart är han hemma hos dig igen♡ Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag har kollat den bloggen flera ggr, men inte blivit färdig att tolka förrän nu (tror jag inte iallafall, haha). Ja, lite ovanliga underbara tulpaner, lite rosa-gula, det finns så många fina sorter numera. Harald är hemma, kl är nästan 10 och han sover fortfarande som en stock! Kram

      Radera
    2. Åh!!! Jag tänkte att det var idag han skulle komma. Men vad skööönt att han är på hemmaplan nu igen. Hälsa från mig! Mys ordentligt i helgen nu:) KRAM

      Radera
  2. Beautiful layout!!! Thank you for entering our challenge over at Scrapping Outback this month :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Ja var sover man bättre än i sin egen säng....
    Hoppas att inte Höganäs blåste bort i natt! 48 m/s i Norge. Här blåser det lite mer måttligt men regnar gör det. Tänk att bara för en vecka sedan var det så fin vinter med snö och is! Men det kommer mera....Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja exakt! Jag tror Harald håller med! Det har inte blåst så våldsamt här heller faktiskt, men mycket tång högt upp såg jag idag. Kommer mera.....? Inte snö hoppas jag! Kram

      Radera
  4. what a beautiful LO and the E chipboard is a perfect fit too:) Thank you SO much for joining us at Scrapping Outback Christel, we do hope you will join us again next month too :) http://scrapping-outback.blogspot.com.au/2016/01/january-2016-white-with-twist-challenge.html

    SvaraRadera
  5. Such a beautiful layout Christel. Thank you so much for joining us this month. :)

    SvaraRadera