Translate

måndag 18 januari 2016

Artrosskola

Jag har börjat Artrosskola idag. Jag har insett att jag verkligen har artros och det var många insikter idag. Jättebra att lära sig mer om artros och vad man behöver tänka på. Det är träning och åter träning och aktivitet som gäller, för mig hade det varit värre om det varit tvärtom.


Fy fasen vad kallt det har varit idag. En isande vind nere vid havet gjorde att promenaden blev kort imorse.



Jag hade lite bröd till måsarna.




Vy från Folkparksområdet


Ikväll när jag cyklade hem från Atrosskolan snöade det igen och det var lite slirigt.


Precis såhär är det mycket för mig just nu, jag tappar allt känns det som. Trött blir jag. Senare tappade jag en dl bulgur också och då blev jag riktigt förbannad. Men, sedan blev det en god middag ändå och jag njuter så av det. Jag kokte bulgur och blandade med sallad från igår, en hackad tomat och blandade med olja, citron och kryddor. Hackad persilja på det också stekte jag en laxbit. Det kan faktiskt inte bli bättre och jag känner mig så nyttig.


Något är fel med Haralds och Olas position, den ändras inte och då går det inte att se hur långt de kommit. Det verkar inte som att styrningen fungerar, det är inte roligt, vi fick ju handstyra  under 22 dygn hem över Atlanten, det är sådant man glömmer, men jag kan plocka fram känslan av hur jobbigt det var. Jag mejlade ägarna och frågade om positionen och fick bekräftat att något var fel där. Han hade pratat med dom och de var halvvägs norrut mot Jamaica, dom hade haft mycket vind i början. Fick dom kontakt igen skulle han säga till dom om positionen.

Mon Jan 18 2016 03:16:00 GMT+0100 (CET)10° 56' 36" N / 75° 2' 27" Whandstyr men detgår det med
Jag scrappade lite också, blev klar med en layout till CiliinPapers januaritävling. Det ska vara en layout som handlar om dig och har ett foto på dig! Det där är inte lätt, nu i januari är det många som har fokus på detta.


Jag gjorde en för mig clean layout och blev riktigt nöjd med det. Jag ska nog försöka hålla mig mer till det, har en tendens att överarbeta. En vit CS som jag först rollade med akvarellfärger, men ångrade mig och tog en ny, inga mönsterpapper alls utan lite olika dekorationer och texter om sådant jag försöker vara. Det är inte lätt att hitta foto så detta är inte nytaget, jag tror att det är från Portugal eller Brasilien 2008 eller 2009, men även då hade jag kameran alltid med mig.

6 kommentarer:

  1. Åh så gott de ser ut med bulgur och lax!! Har aldrig testat att göra bulgur hemma, blir nog nedröstad av familjen är jag rädd... Ja viss blir man glad när allt bara faller en ur händerna och det blir en massa extra jobb, INTE!! Nåja det är en världslig sak som Karlsson på taket skulle ha sagt.. En fin fin layout i all enkelhet har du skapat! och du är verkligen orsak till många leenden för mig och alla i din närhet <3 Fortsätt vara den du är!! Perfekt till den utmaningen, min kommer nog i morgon. Tur jag redan gjort den nu när jag ser din rena snygga LO... Min är nog kanske överabetad.... Gjort är gjort :) Tack för idag! Imorrn är det ÄNTLIGEN tisdag och ny VS!!! Tjohoo!! :) Sov gott kära du!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag blir också nedröstad så jag passar på. Tack för dina fina ord, ja för ovanlighetens skull har jag hejdat mig lite och gjort en enkel layout, det blir nog fler, kände mig nöjd med den. Jag ser fram emot att se din layout. Kram

      Radera
  2. Fin bild på dig själv och i min fantasi får jag det till att du nu sitter och väntar på att Harald skall komma hem. Känner igen mig när jag ser och hör att du tappar saker nu för tiden, ja inte gjorde man det förr haha ........... Ha det fortsatt bra. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja väntar gör jag, men jag sitter inte precis haha! Nej, vad konstigt det blir Ulla, jag fattar det inte, det blir ren kaos i mitt kök! Kram

      Radera
  3. Less is more :-), men, jag tycker allt att du brukar göra jättefina LO´s ... inte alls överarbetade :-) !! Gillar din stil !

    SvaraRadera
  4. Less is more :-), men, jag tycker allt att du brukar göra jättefina LO´s ... inte alls överarbetade :-) !! Gillar din stil !

    SvaraRadera