Translate

tisdag 29 december 2015

Scrappat

Idag har jag äntligen fått gjort en layout och det var inte så lätt minsann. Så fort jag inte scrappat på ett tag så börjar jag kladda och det mesta går fel. Idag gjorde jag en tolkning av Stuck?!s senaste skiss i sista minuten.



Jag använde vit CS med mist"kladd", papper från Studio Callico utom det blårandiga som är från American Craft. Jag klippte ut blommor i samma form som tröjan på fotot också fick symaskinen jobba lite och den klabbade också. Foto på barnbarnsbarnet Alva och det är några år gammalt nu. Jätteroligt att komma igång igen, jag mår bra när jag kan greja med detta.

Det blev en promenad också idag, när jag inte går får jag ondare i mitt knä och ben så det känns viktigt. Det blev en ordentlig runda på 5,6 km i det tråkiga vädret.


Det var ett ordentligt lågvatten och den starka vinden var SO så det var frånlandsvind och då försvinner vattnet.






Det var rätt tomt på stan idag, alla har väl shoppat färdigt.

Jag var inom en kort runda hos Mia, de firade julafton med barn och barnbarn och jag skulle ta några foto. Här är ett som jag ska använda till en layout senare.


Mina barnbarnsbarn Alva, Evy och Alice.

Ikväll bytte vi TV-soffa igen en stund. Jag fick sällskap av katten Kozmo som blir glad när vi kommer.


Vi tittade på Dessertmästarna på storTV, jag älskar alla dessa matlagnings- och bakprogram och är det sedan tävling är det extra roligt.


7 kommentarer:

  1. Fabulous job, love the patterns and fussy cutting! Thank you for joining us at Stuck?! Sketches!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Laura, nice sketch as always!

      Radera
  2. Love this page - fabulous photos too! Thanks for joining us at Stuck?! Sketches Hugs Sarah x x x

    SvaraRadera
  3. Ja det märks då inte ett enda dugg att det har kladdat och strulat här inte!! En helt underbar layout med härliga färger mot den fräscha vita bakgrunden som fått sig en kyss av den rosa färgen = GILLAR!! Och du ser ju att det inte är bara lilla jag som säger så :) Dom figur klippta blommorna är så läckra och titeln och.. allt!! Vilket mysigt foto du fick på alla tre tjejerna <3 Och allt detta gjorde du så galant trots ett sargat finger dessutom, bra jobbat!!! Just det, tack också för att du hänger med oss på ScrapMuch? :) Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, jag blir verkligen glad eftersom jag alltid känner mig så missnöjd. Fingret är mycket bättre, snart läkt hoppas jag. Stuck?! Anna, haha, mer än jag som kan snurra till det!

      Radera
    2. Jaa!! Sannerligen nog kan jag röra ihop det allt :) HA HA!!! Ja det får väl vara en hälsning från ScrapMuch tillgodo då för alla dom gånger jag glömt att skriva det :-) Kände igen skissen eftersom jag ju också tolkat den. Men ett gott skratt bjöd jag dig på iallafall :-) Skönt att fingret är bättre ♡ kram

      Radera