Translate

onsdag 9 december 2015

Haralds födelsedag

Vi firade i söndags, men idag var det den riktiga dagen och jag uppvaktade imorse med sång och presenter. Tidig morgon, jag vet ju aldrig om han ligger och väntar, men jag lyckades väcka honom. Harald fyllde 65 år och kändes liksom lite mer än vanligt.




Istället för promenad blev det en liten cykeltur idag kombinerad med handling. Goda vänner hade föranmält ett besök men det visste inte Harald. Jag var och handlade frallor och stannade bara och fotade vår påklädda staty över Eric Ruth. Jag hade för mig att han hade även en hatt, men den har väl blåst bort.





Vännerna Ola och Michel kom och grattade Harald och det var så trevligt, han blev verkligen överraskad.

Jag cyklade ut en runda till på julklappsjakt på eftermiddagen och kom hem med 0 julklappar. Paniken ligger på ytan.


Till eftermiddagskaffet delade vi på bakelsen som han fick av mitt barnbarn Anna igår.


Ikväll skulle vi på Quiz på restaurang Glöd och först träffades några av oss hemma hos oss och då blev det också lite firande. Vid vår ålder får vi ta vara på alla tillfälle att fira.



Vårt lag idag bestod av oss, kusin Gun och syster Inger, vi lyckades lite bättre än sist, men det är så irriterande med vissa frågor. Vårt kompisbord hade lika många rätt som vi medan dotter Mia och Jonas hade några fler rätt. Trevlig kväll  iallafall, tack alla!


En layout får hänga med idag. Jag har kombinerat två utmaningar, en är en bild hos Pixel and Paper


Den andra utmaningen är till Lasting Memories och deras tema

"National Brownie Day."
Scrap about brownies, brown things, brownie troop etc...

Or switch: 
Scrap about Holiday Baking.


Min layout är med jultema där jag inspirerats av bildens kakor i julfärger med mina julpapper och dekorationer från Carta Bella från förra året. Foto och recept på mitt bröd som jag alltid bakar på julaftons morgon.

12 kommentarer:

  1. Vilken härlig födelsedags morgon Harald fick!! Och roligt med vännerna på besök också. Ni är så fina ihop ni två <3 Fin är också din LO!! Så snyggt med romberna i olika stl och mönster/färger. Så bra komposition också. Du menar att du ställer dig och bakar bröd på själva julaftons morgonen, det är du det <3 Ja just det, tack för att du är med och tolkar utmaningen hos oss på Pixelsand Paper :) Ha en bra dag!! Vi ska på lucia firande på barnens dagis ikväll :) Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tack snälla, ja det var roligt att använda romber, det är så kul att testa olika former. Ja, bakar alltid det brödet på julaftons morgon, hör liksom till och det är så enkelt. I år ska vi ha jullunch hemma med Haralds barn tidigare har jag alltid haft det med mig bort. Åh, ha en härlig luciakväll! Kram

    SvaraRadera
  3. What a yummy layout and perfect for the Lasting Memories challenge. Love the sprays of gold on the black and the little embellishments.

    SvaraRadera
  4. Delicious - thanks for sharing with us on Pixels and Paper.

    SvaraRadera
  5. yummy LO. thanks for playing along with us at Pixels and Paper

    SvaraRadera
  6. mmmmm that loaf looks so yummy!! great misting.Thanks for playing with us at Pixels and Paper!!

    SvaraRadera
  7. That bread looks delicious! Beautiful layout - love the gold misting! Thanks for playing along with us at Lasting Memories!

    SvaraRadera
  8. I love how you add snipits of your daily life in your posts! Your layout is beautiful....would love to be there for a piece of that lovely bread on Christmas morning! Thanks for playing along with Lasting Memories!!!

    SvaraRadera
  9. I love reading about baked treats and Christmas traditions! Fabulous layout.

    SvaraRadera
  10. Great layout and yummy looking baked treat! I love the depth you've created with the patterned paper! Thanks for joining us this month at Pixels and Paper!
    Deb.xx

    SvaraRadera
  11. This is a super page! The bread looks incredible. Thank you for joining us at Lasting Memories!

    SvaraRadera