Translate

onsdag 18 november 2015

Tacksam

En trött dag och en "arbetsdag", jag har städat och strukit hos Mia och tog god tid på mig. Jag har sovit en stund, det är väldigt sällan jag gör det. Det blir alltså bara några layouter idag. Lasting Memories har trevliga utmaningar denna månaden som bygger på tacksamhet. Jag vill gärna göra dessa eftersom det är trevligt med ett ämne att hålla sig till. Det är en ny utmaning varje vecka och jag ligger lite efter så nu blir det två. Den första är med "Who are you thankful for?"


För mig var det självklart att göra en layout med mina föräldrar. Jag är verkligen tacksam över min uppväxt och all hjälp jag fått. Det är ju dom som gjort mig till den person jag är. Jag har använt vit cardstock och papper från Studio Callico, blommor och fåglar och de underbara plastbokstäverna. Lite stämpling också på det. Också foto ju på mor och far.

Denna vecka har dom en bild att inspireras av och fortfarande thankful temat.



Jag inspirerades av formen på blomman och använde löv som jag placerade som blombladen. Ett härligt bakgrundspapper från Studio Callico, remsorna är utklippta från papper från American Craft. Också det som jag är tacksam över, foto på mina barn. Jag tror att fotot är från 1979. Jag längtar redan efter nästa utmaning denna månaden.

12 kommentarer:

  1. Fina konstverk du gjort..Gunnel

    SvaraRadera
  2. Great interpretation of both challenges! Love the stamping and the flower shape! Thanks for playing along with Lasting Memories Scrapbook Challenges!

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir att höra att du vilar när du känner att du behöver även om det är segt att ha trött dagar ibland :) Du är så duktig!! Och duktig att göra layouter också, WOW!! två jättefina LO med fina motiv och du har gjort dom helt till dina egna :) Dom stora bokstäverna på 1a är bara så fina och löven på den med dina barn = gillar massor. Två helt underbara tolkningar Christel<3 Jag längtar också till nästa utmaning och få se vad för läckert du kommer med då :) Tack för att du förgyller min dag!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, du är så snäll mot mig, men vad dom utmaningarna är roliga att göra, jag undrar så vad som blir nästa. Kram!

      Radera
  4. Så fina så ..................

    SvaraRadera
  5. Beautiful layouts for our challenges this month at Lasting Memories. Love the leaves on the second layout! Have a peek at LM today as we've featured your layout. Thank you for joining us!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow, thank you, I saw it now, thanks for great challenges!

      Radera
  6. Oh my goodness, both of these layouts are just beautiful! Love how you were inspired by the inspiration photo! Thanks so much for playing along with us at Lasting Memories!

    SvaraRadera
  7. What a beautiful page. Love the colors and the gorgeous leaves. Thanks for creating with us at Lasting Memories.

    SvaraRadera
  8. Beautiful layout and love how you clustered the leaves in the 2nd layout :) Thanks for playing along with Lasting Memories
    Tina
    LMDT

    SvaraRadera