Translate

söndag 22 november 2015

Snö

Massor av snö idag på morgonen och jag passade på att fota lite. Det blev ingen lång runda, det var lite svårt att ta sig fram, men lite bilder blev det som följer


Utsikten från vår balkong







Hemtjänsten har det inte lätt.








Ett helt nytt vörtbröd från Lidl, det är riktigt gott och det gick inte att stå emot längre.


Ytterligare en jullayout idag, den är till ScrapMuch?s färgutmaning denna månaden. 


Sedan såg jag att Scrappegarasjens månadstävling var med tema jul och för första gången kombinerar jag en layout.


Jag använde färgerna mörkgrönt, rött, brunt och ljust grå, minst fyra av färgerna som det ska vara. En ljusgrå CS med miststänk papper från förra året från Carta Bella, några flair och bannern klippte jag ut och satte dit bokstäver. Foto på barnbarnet Emma i sitt fina tomteöronhänge. 

13 kommentarer:

  1. Vilken fin layout! Gillar alla dina lager o färgval!
    Oj, så mycket snö ni har. Är väl bara att vänta på nåt liknande här snart.....
    Tack för att du är med och tävlar med oss på ScrapMuch?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Åsa, konstigt att vi är före er där med snön! Kram

      Radera
  2. Oj vilket snö väder! Lite avis blir jag, jag gillar faktiskt snö:-) Vi har bara ett liiitet lager. Härligt julig LO igen och suverän tolkning av färgutmaningen oxå. Läckert med stänken på bg pappret. Tänk utmanings fotot ser nästan ut att vara taget här i Hälsingland eller Dalarna med det Falu röda härbret!! Passa på att jul mysa ordentligt nu då när ni har snö :-) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde som vanligt att tacka för att du tolkar hos oss på ScrapMuch? :-) KRAM :-)

      Radera
    2. Jag tycker det är vackert med snö, men tycker det blir lite besvärligt ed halkan och svårigheterna att ta sig fram, men det är nog vi som inte är vana härnere. Tack för alltid uppmuntrande ord, det var det första jag tänkte när jag såg fotot, det är ju i vårat Norrland! Kram

      Radera
  3. Nydelig LO i herlige julefarger!
    Takk for at du deltar i utfordringen hos Scrappegarasjen!
    DT-Eva

    SvaraRadera
  4. Your layout is really beautiful, Christel! It's fun to see a Christmas layout using those colours! Thanks for sharing your wonderful snow photos. I love snow and woke up today in a winter wonderland!
    Thank you for joining us at ScrapMuch?! :o)

    SvaraRadera
  5. WoWzers! that's a lot of snow
    Sweet Christmas page and use of the Colour Challenge
    Thank you for joining us at ScrapMuch?

    SvaraRadera
  6. Beautiful take on the colour challenge love our page accents! Thanks for joining us at ScrapMuch?!

    SvaraRadera
  7. Such a fun take on the colour challenge. Thanks for playing along with us at ScrapMuch?

    SvaraRadera
  8. I love all the layers and the fun accents you chose! Thanks for playing along at Scrap Much? !

    SvaraRadera
  9. Flott jule-LO!
    Tusen takk for at du tok utfordringen vår i Scrappegarasjen!
    DT-May Linda

    SvaraRadera