Translate

onsdag 11 november 2015

Redan onsdag

Det är nästan skrämmande hur fort dagarna går, jag menar, så mycket tid har jag ju inte kvar och tiden har en tendens att accelerera. Ja, jag har ju inte tråkigt iallafall.
Promenad idag, det var ju skönt att jag tog mig samman. Grått höstväder och inte så spännande.


Ser ut som sommar, en det är det inte.


I söndags hade vi en diskussion om huruvida man kan gå ut på den stora piren med inseglingsfyren. Jag har gjort det många gånger och trodde att det gick, men så är det inte, det är dessutom videoövervakat.



Grått, grått


Tegelkrock (nästan)


I detta huset längst ner på Tånggatan med havet nästa gick Mia i lekskola, som det hette på den tiden, åren ungefär 1965-68, det var hos tant Sonja.


Jag tittade in på Sandflyget hos sonen Joel, där jobbas det på när han har fridag. Han har mycket på gång i husen.


Fröhandeln är just nu full av julsaker, kul att titta på.

Jag har en gästdesignplats i december, blev påmind idag och fick nästan panik. Engelsk text också ska jag producera en bra layout och då kommer prestationsångesten. Det är inte bra för mig tror jag och samtidigt roligt. Fasen var jag rör till det.
Idag visar jag iallafall en layout till Let´s Get Sketchy, en fin veckoskiss.



Jag använde vit CS med akvarellfärg och mönsterpapper från American Craft. Dekorationer och lite blingstjärnor. Foto på barnbarnsbarnet Evy med sin fina tröja som mormor Mia har gjort.

17 kommentarer:

  1. Sweet page. Great job with the sketch. Thanks for playing at LGS.

    SvaraRadera
  2. LJUVLIGT!! Undebart skir LO och vad hon är fin lilla Evy med sin fina tröja!! Vad roligt med ett gd uppdrag!! TJOHO!! Det fixar du galant det vet jag alldeles säkert!! Spännande :) Själv har jag iallafall börjat med din fina skiss nu...:) Ha en bra dag!! KRAM Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja det där får bli som det blir, är ju inte världsfreden precis haha. Ha en bra dag själv! Kram

      Radera
  3. Lovely page! Thank you for joining us at LGS !

    SvaraRadera
  4. How sweet! Great layout and such a sweet baby! Thanks for playing along over at LGS

    SvaraRadera
  5. Absolutely gorgeous!! I just love those stars for the perfect finishing touch! Thanks for joining us at LGS!

    SvaraRadera
  6. Love beautiful splattered background & the adorable pic:))
    Thanks for sharing it with us at LGS!!

    SvaraRadera
  7. So cute, love the splattered background, thanks for joining us at LGS!!

    SvaraRadera
  8. Your layout is so soft and lovely! It looks like you live in an amazing place. Thank you for sharing at LGS!

    SvaraRadera
  9. So gorgeous!! Thanks for playing along at LGS :)

    SvaraRadera
  10. Adorable photo and great take on the sketch! Thank you for joining us at LGS :)

    SvaraRadera
  11. beautiful and sweet page !! Thank you so much for joining us at Let’s Get Sketchy :-)

    SvaraRadera
  12. Super beautiful & so cute!!!! I love it!!! Thank you for joining us @LGS!

    SvaraRadera
  13. super cute page, love the background! thanks for joining us at LGS :-)

    SvaraRadera
  14. Wow what a beautiful photo, so cute. Great take on the sketch. Thanks for joining in at Let's Get Sketchy.

    SvaraRadera
  15. Beautifully done, thanks so much for joining us at LGS!

    SvaraRadera