Translate

fredag 6 november 2015

Fredagkväll

Ikväll känns det nästan som en fredagkväll när jag jobbade. Däckad i soffan med ett susande huvud. Idag har jag tagit hand om barnbarnsbarnen Alva och Alice lite drygt tre timmar. Jag är verkligen imponerad av tvillingföräldrarna som aldrig någonsin klagar. Nu närmar de sig 3 år och det är full fart, de pratar i munnen på varandra och jag hör inte vad de säger, det blir mycket skratt.


Lite nya leksaker i leklådan här hos oss.



Köttbullar ville dom ha och jösses vad dom åt köttbullar, potatis, sås och grönsaker ratades. "Mata mig, mata mig, vi är små bebisar" löd ramsan och jag hade fullt upp.


Efter lunchen gick vi till biblioteket och där stod minsann lilla gubben som fick provas.


Vi läste, ritade, spelade fia och gick till den populära barntoaletten flera gånger.




Jag är lika stark som Pippi! Underbara är dom, töserna och jag får veta att jag lever!

Direkt efter det en cykeltur till ordförande Torsten i Fotoklubben för att planera en stor fotodag nästa söndag då det är något som heter Kretsfoto, en tävling och utställning på Biblioteket. Kom gärna dit och titta sådär mellan 11 och 14.30!

En layout idag till Scrappegarasjen senaste utmaning som är att scrappa lager på lager.


Jag använde ett Craft CS (tror det heter så) och en massa lager av mönsterpapper från Studio Callico med några dekosar och band. Foto på sonen Andreas från 1973, jag tror att han blev ertappad med något hyss haha!

Ha en trevlig helg alla, vi ska själva ha det riktigt lugnt!

5 kommentarer:

  1. En härlig dag med töserna tar ut sin rätt :) du gör det så bra och ni verkar ha det så mysigt!! Vet du, nu får du inte gå ner ett gram till för då försvinner du!! Och till sist en mysig LO med ett så härligt foto!! Och du fick tag i den "little one" skylten som du gillade på en av mina LO tidigare :) Den är fin! Och en massa härliga papper har du letat fram, det hela gjorde sig jättebra på ett Craft CS också!! Tack för härlig input, så tacksam :) Ha en skön lördag!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är inte kilo ovanför midjan som jag behöver gå ner! Ja, jag hittade massor sånt fint på mässan i Gbg, det är konstigt, allt gammalt ratas, jag vill bara ha nytt, tack för, som alltid, dina fina ord! Kram

      Radera
  2. Alltid roligt att kolla här både med fina bilder på naturen och vad som finns i affärer och på dina nära och kära. Skall lille Gubben vara kvar på biblioteket? Måste gå dit med Clara när hon kommer nästa vecka. Hoppas ni får en lugn och skön helg! Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag tror den kommer att vara kvar ett tag, nu i helgen ska dom ha Pippidagar vad jag förstår. Vi har en lugn helg, hoppas ni har detsamma! Kram

      Radera
  3. For en flott LO!
    Tusen takk for ditt bidrag til Scrappegarasjens utfordring!
    - DT-Eva -

    SvaraRadera