Translate

onsdag 7 oktober 2015

Skön dag

En sån skön dag,  mycket tid vid scrapbordet och lugnt och behagligt. Vädret har däremot varit vresigt med mycket vind och kylig temperatur. Jag tog en kort promenad och gick ner till havet. Jag har sällan sett nådat lågvatten, men det var ostlig vind och det är inte så vanligt.



Visst ser det märkligt ut?






Jag visar en layout idag som är till My Creative Sketches skiss som det bara är några dagar kvar på att tolka.



Jag använde vit CS, ett mönsterpapper från Panduro där jag tycker färgerna är så fina. Jag lade till blå färg för att ta upp färgerna i fotot. Fotot är på dotter Mia och barnbarnsbarnet Alice.

Ikväll var det dags för Quiz på restaurang Glöd och vi samlades hemma hos vännen Ame. Harald, som legat i sängen i flera dagar steg upp idag och kunde följa med.



En trevlig timme innan det var dags för mat på Glöd med följande frågesport. 


Där var även dotter Mia med sambo, svåger och svägerska. Vi har 3 bord till vårt förfogande och man ska vara 4 vid varje bord som tävlar tillsammans. Ikväll var det jättestora frågor och av våra tre bord var vi sämst. Det gör inte så mycket, det är en härlig stämning och trevligt.

6 kommentarer:

  1. Ja det såg märkligt ut med vattnet !! Att det kan variera så mycket?! Häftigt!! Håller med dig, jättefina färger i din LO och en massa härliga detaljer som du fått ihop så bra och ett så sött foto också :) Skönt att Harald har kommit på benen igen. Ha en bra dag!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
  2. Så lat som jag är och inte gillar när det är kallt så är jag glad att du bloggar så jag får se hur det ser ut i Höganäs och nu detta med vattnet som börjar ända ute vid hopptornet, helt otroligt hur vädret förändrar vår värld. Bättre lycka nästa gång på Glöd. Ser framemot mer från Höganäs via din kamera. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla, roligt att du uppskattar bilderna, snart kommer jag igång ordentligt igen! Kram

      Radera
  3. Åh, lilla Alice, rolig scrap! Kul med quiz:)

    SvaraRadera
  4. Adorable layout and photo too!!
    Thank you for playing along with MCS:)

    SvaraRadera