Translate

onsdag 28 oktober 2015

Konstrunda

Barnbarnet Wille sov över hos oss och det gick bra, men vid sådana tillfällen hade jag önskat att vi hade ett rum till. Men, nu är det inte så och det är bara att gilla läget. Joel jobbar extra på transitboende för ensamkommande flyktingbarn, alla insater behövs just nu.


Jag följde Wille hem med cykeln och tog en cykeltur. Då blir det inte så mycket fotograferat, men så stannade jag till i Siöcronaparken också får ni följa med på en konstrunda.


Vid den östra ingången finns en låda med en karta över konst som placerats ut i träden av lokala konstnärer. En jätterolig grej tycker jag. 


Ibland var dom svåra att hitta, jättemysigt att gå omkring och leta.















Igår tisdag var det en ny skiss hos Veckans Skiss med en fin skiss som Maria gjort.


Jag tolkade skissen så här, gå in och kolla de andra tjejernas och ni som schappar, tolka!


Jag har använt vit CS och lite blandade udda mönsterpapper som jag klippte ut i trianglar. Även fotot som en triangel och det är från ST Barth i Karibien under vår långsegling, 2010 var vi där. 

Idag har jag gjort en layout till Let´s Get Sketchy sista skiss i denna månaden.



Jag har använt papper från American Kraft, jag köpte en del därifrån på mässan i Göteborg och jag gillar dom jättemycket. Även ett wellumpapper finns med. lite texter och dekorationer samt siffror. Foto på barnbarnsbarnet Alva med hennes goa skratt.

11 kommentarer:

  1. Åh, Alvas skratt får en att skratta själv!

    SvaraRadera
  2. What a happy page, bye the way a great take on our sketch....thanks for joining us at LGS!!

    SvaraRadera
  3. So adorable! Her smile made me smile:))
    Thanks for sharing it with us at LGS!

    SvaraRadera
  4. Love the green pops on your very cute layout!! Thanks for joining our challenge at LGS :)

    SvaraRadera
  5. Wat a fun layouts!!Thanks for playing with us at LGS:)

    SvaraRadera
  6. Wonderful layout!!! I love it!!! Thank you for joining us @LGS!

    SvaraRadera
  7. Wow !! this is a fantastic take on the sketch !! Thank you so much for joining us at Let’s Get Sketchy

    SvaraRadera
  8. Very nice page. Thank you for your participation LGS

    SvaraRadera
  9. Like your use of the numbers, thanks for playing along with us at LGS!

    SvaraRadera
  10. Such a fun, bright layout, love it. Thanks for joining us at LGS

    SvaraRadera