Translate

fredag 30 oktober 2015

Fredag

Barnbarnet Wille övernattade hos oss ytterligare en natt och vi får tassa på morgonen. Vi satt vid matbordet med frukosten och viskade, kyrkklockorna dånade kl 10, men inte vaknade han.


Här hade han precis vaknat.


Först en vanlig frukost och lite senare tog vi en pannkaksfrukost.


Resten av dagen blev det städning och Harald fick börja med fönsterputsning. 



Jag fick äntligen upp de nya gardinerna och det blev en aning ljusare, men annars väldigt lika de tidigare.


Jag hjälpte Wille hem med hans grejor och tog en liten promenad i samband med det. Det är fortfarande ett härligt väder.



Det är slutet av månaden och det blir alltid trist att märka att jag inte hunnit med alla tolkningar jag vill. Idag har jag en layout till Pixel and Paper där inspirationen är en bild av Big Ben i London.



Jag inspirerades av Big Bens färger och valde bilder från när jag och Harald var i London 2008 i början av vår långsegling. Fotot på Big Ben stansade jag ut i cirklar.

7 kommentarer:

  1. Så glad Wille ser ut. Han gillar att du skämmer bort honom. Nybakta pannkakor på förmiddagen det är inte illa. Harald ser också glad ut, det är nog för att han gillar att städa!!! Önskar er en go helg! Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jovisst, jag kör med projekt övertalning i flera dagar, enligt Harald är det inte lönt eftersom det ändå snart kommer att regna! Kram

      Radera
  2. ÅÅÅÅHHH!!! En sån fröjd att komma hem trots allt!! Särskilt att få tillgång till att hälsa på hos dig igen!! :) Har saknat det känner jag!! En såå snygg tolkning du gjort också av månadens utmaning hos Pixels and Paper!! Gillar allt!! Titeln är så läcker och cirklarna och.... ja allt!! Tack för att du förgyllde min morgon, nu ska jag väcka småttingarna så vi kanske får lite ordning på Sverige dygnet igen!! Tack för att du delade med oss hos Pixels and Paper också :) KRAM Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen är gladare än jag över att få dina glada tillrop igen. Jag hoppas ni haft en härlig resa och anpassa er nu i lugn och ro till vardagslivet och vår tidszon! Kram

      Radera
  3. Love the circles with the big ben photos. Thanks for playing along with us at Pixels and Paper this month.

    SvaraRadera
  4. Welcome back! I love your London layout - fabulous colours and very eye-catching design.

    SvaraRadera