Translate

torsdag 8 oktober 2015

Fotomaran

Det finns kanske någon som minns att vi hade en fotomara i Fotoklubben i början av september. Ikväll var det redovisning och jag var fullständigt säker på att jag skulle komma långt ner på resultatlistan. Jag tyckte bara att jag rörde till det mesta.  Till kvällen skulle jag ordna kaffet och började på morgonen med att baka vetebröd.



På något sätt blir det alltid bullar annars, men jag tycker det är så roligt att göra den där klippningen som mor alltid gjorde. Dessutom blev det det godaste vetebrödet jag någonsin gjort tror jag.
Roy Fares recept. Har ni lust att baka så gör detta.


Mitt i detta morgonarbete så kom barnbarnen Tuva och Alva till oss några timmar.


Innan föräldrarna kom hade jag cyklat till Sporthallen för vattenpilates, ett roligt pass idag. Jag börjar få lite bättre kontroll över min kropp i vattnet, men det är fortfarande svårt. På eftermiddagen passade jag barnbarnsbarnen Alva och Alice några timmar. Dom är så roliga nu och det är så kul att vara med dom.


Jag fick två armband som de gjort till mig, vad glad jag blev!


Först var det fika och även en pratstund med mamma Hanna. Sedan blev det pyssel och det passar även mig. Målning, klippande, tejpande och avslutning med en lässtund.





Farfar Jonas avlöste mig och jag cyklade hem för att bli klar till Fotoklubben. Men, först en layout, denna är till Let´s Get Sketchys första oktoberskiss.


Just nu vet jag inte vad jag håller på med. Jag tycker ju bäst om ljusa färger nu och plötsligt använder jag helt andra färgkombon. Egentligen tror jag att det är brist på ljusa fina papper och jag måste leta i mina gömmor.


Papper från Simple Storys, lite stämpling, olika dekorationer och maskinsöm. Foto på mig, barnbarnsbarnet Alva och Alice på Bibliotekets läshörna.

Nu ska jag berätta om fotomaran, jag blev sammanlagd tvåa av 16 deltagare från 3 fotoklubbar. Jag var chockad, av 10 klasser tog jag hem förstaplatsen i 4 klasser. En fotomara är lite speciell, man får 10 tema och man får bara ta ett foto i varje tema och i rätt ordning. Man måste alltså ha ett tomt minneskort som sedan överlämnas. Jag blev såklart väldigt glad, behövdes lite framgång för mitt fotoego haha!


Bente och Inga har tillsammans med Tom varit jury och presenterade det hela.





Bästa bild fick pris av vår ordf Torsten.


Bäst sammanlagt fick också pris.


De andra Fotoklubbarna som var med tackade också. En trevlig kväll.

Jag avslutar med en av mina vinnarbilder med tema Arkitektur

22 kommentarer:

  1. Grattis! Så roligt att du fick med så många bilder. Vi är ju många som tycker dina bilder är jättefina.

    SvaraRadera
  2. Grattis...så roligt att du får "credit" för dina fina bilder..kram Gunnel

    SvaraRadera
  3. Grattis! Du vet ju vad jag tycker om dina bilder så det är inte konstigt att du nu får som Gunnel skriver credit för dessa! Fina bilder på dina goa barnbarnsbarn och kakbilderna Wow!!

    SvaraRadera
  4. Gorgeous page & great photo!!!! Thank you for joining us @LGS!

    SvaraRadera
  5. Gratulerar, vad roligt!
    Kan du inte visa även dom andra fotona ??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Viveca, alltså jag tycker inte det är så mycket att visa, fotomara är liksom speciellt.

      Radera
    2. Mest att det hade varit spännande att se hur du har valt utefter tema. Du tar fina bilder hur som helst !
      Ha en fin helg!

      Radera
    3. Ja, jag kanske ändrar mig..... haha!

      Radera
  6. Gorgeous layout, colours and photo!!! Thanks for joining our challenge at LGS :)

    SvaraRadera
  7. Åh!!! dom vetelängderna ser såååå goda ut!! Och GRATTIS!!! till din superbra placering i fotomaran!! Det är ju det jag säger du är ju så BÄST!! :) Och en jättehärlig LO har du gjort, gillar filmhjulet massor och det text kortet är ju så bra och ett så fint foto på flickorna och dig <3 Härligt Härligt!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är du extra snäll Anna, tack! Kram

      Radera
    2. The TRUTH an only the TRUTH!!! <3

      Radera
  8. Love your bright colours and now you have made me hungry as well. Thanks for playing along with us at LGS!

    SvaraRadera
  9. great take on the sketch and great picture! thanks for joining in over at LGS

    SvaraRadera
  10. Great page and photos. Thanks for joining in at Let's Get Sketchy.

    SvaraRadera
  11. Beautiful page. Love what you did with the sketch. Thanks for playing at LGS.

    SvaraRadera