Translate

lördag 3 oktober 2015

Dopkalas

Harald monterade hyllor och jag tömde hela klädkammaren, jösses vilken röra det har blivit. Den nya mattan kom på plats och som tur var passade den bra. Mitt i detta tog jag min promenad, en stund in till dottern och hon följde med till Blå hallen och lördagens loppis. Loppisar är inte riktigt min grej, men jag ville kolla ifall jag kunde stå och sälja lite, framförallt en massa tyger. Det är tveksamt.




Här vid kolonierna vid banvallen har det hänt något, skogen och björnbären är röjda och det har satts pinnar och lagts jord. Jag undrar så vad det ska vara till, någon som vet?

Igår kom Jordenruntseglarklubbens tidning i brevlådan och vi hade med en kort artikel efter att jag fått förfrågan. Det var väl rätt ok tycker jag.



Lite scrapping idag eftersom jag skulle göra ett dopkort till dagens kalas.


Jag gjorde ett kort i form av en stor tag, en cirkeltag, papper från Studio Callico.  Namncirkeln tryckte jag ut från inbjudningskortet.

Dopet i Vikens kyrka var Haralds systerson Marcus och hans fru Saras dotter. Ett trevligt dop i kyrkan som avslutades med ett kakkalas på Vikens Hemgård.


Faster Camilla var gudmor till lilla Elsa.


Föräldrarna Marcus och Sara




Saras lillasyster sjöng vackert i kyrkan.


Kakbuffé







Jag smakade några få och dom var väldigt goda.

5 kommentarer:

  1. Tack för titten! Jag kan upplysa dig om att det ska bli hundtoalett ....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hundtoalett? Är det viktigare än kolonilotter? Vi i västvärlden använder vår odlingsmark till hundtoaletter.......

      Radera
    2. Åh, men de små husdjuren har tyvärr högre status än mycket annat! Och, ja, jag tycker det är knäppt!

      Radera
  2. Vilken bra artikel du skrivit!! Du kan allt!! Underbara färger och ett så mysigt hund papper på ditt Tag Kort!! Man blir glad av det!! Kul att använda delar av inbjudnings kortet också!! MEEEN!! vilket fika bord, WOW!! Kom ihåg, NO regrets!! :) Kram på dig!! Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna! Jag fick faktiskt lite rättelsehjälp av Mia. Jag var faktiskt ganska nöjd med mig själv, tog bara några kakor av allt det hembakade. Kram

      Radera