Translate

fredag 25 september 2015

Väla Köpcentrum

Ibland blir jag tvungen att åka dit av olika anledningar. Det blev inga kläder, vill ju helst handla i Höganäs, men jag skulle vilja ha en ny vinterjacka och har inte hittat någon här. Inte på Väla heller så det är ju inte så konstigt. Panduro hade 25% på hela sitt varusortiment denna helg så dit gick jag. Besviken eftersom de verkar ha mindre och mindre utbud av scrapbookingprodukter. Annars var anledningen Ikea och en ny matta under bordet. På vår matta som vi egentligen tycker om, har hela undersidan liksom lösts upp och fastnat i golvet, köp aldrig en matta med gummiundersida! Nya gardiner blev det också, får väl se när de kommer upp.


Ibland får Harald vila sig.


Också får jag muta lite med lunch på Ikea, haha!


Jag avslutar som vanligt med en layout, denna gången till Let´s Get Sketchys tredje skiss denna månaden. En jättefin skiss som jag var sugen på, men inte alls lyckades med som jag tänkt mig. 



Nu får den duga ändå, mönsterpapper från Studio Callico med acrylfärg, lite stämpling och miststänk.   Lite små dekorationer i rutorna och foto på barnbarnsbarnet Alice.

Vi skulle gå till Haralds moster Ami med en blomma, men hon var inte hemma. Jag visar ändå kortet eftersom det är gjort till En liten Butiks septemberskiss.



Hon har nyligen flyttat från USA till Sverige och Höganäs och jag använde ett papper från Panduro och tryckte ut cirklar i svenska flaggans färger. Lite sytråd och enamel dots, körde ut texten på skrivaren.

Fredagkväll igen så jag önskar er en härlig helg, hos oss i Skåne är det ett strålande väder.

17 kommentarer:

  1. Super Cute page. Great job with the sketch. Thanks for playing at LGS.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker som alltid att du lyckades bra jag! Häftigt med rutorna och alla små detaljer! Och kortet, perfekt för en hemvändande svensk :-) Kram :-)

    SvaraRadera
  3. Very cute!! Love it!! Thanks for joining our challenge at LGS :)

    SvaraRadera
  4. Great take!Thanks for playing with us at LGS:)

    SvaraRadera
  5. Cute page. Great take on the sketch. Thanks for playing at LGS.

    SvaraRadera
  6. Men Christel jag tycker din LO är skitsnygg!!!! Så rolig lösning på skissen! Många tummar upp! Kram

    SvaraRadera
  7. Great layout and I love your take on the sketch and what you did with it!! thanks for joining in over at LGS

    SvaraRadera
  8. Gorgeous grid on your paper, thanks for playing along with us at LGS!

    SvaraRadera
  9. Love the grid paper and all the cute embellishments in the boxes! Thanks for sharing at LGS!

    SvaraRadera
  10. What an adorable face. Love what you have done with the sketch. Thanks for joining in at Let's Get Sketchy.

    SvaraRadera
  11. Cute photo and great take on the sketch! Thank you for joining us at LGS :)

    SvaraRadera
  12. This one is amazing.....I love the clean and simple way!!!
    Thanks for joining us at LGS.

    SvaraRadera