Translate

måndag 21 september 2015

Skärpning

Ny vecka och ett försök att äta mer nyttigt för att gå tillbaka till min vikt för några år sedan (om jag nu lyckas). Jag tror jag ska försöka med 5:2 eller något ditåt haha! Började iallafall stort idag.


Dagens frukost ihop med lite fil.

Lite scrappande som vanligt, idag till Picture this med en anmodan om att använda 2 foto + grönt + vitt + svart.


Vit CS och några blandade mönsterpapper och utstansade stjärnor i grönt och svart. Foto på barnbarnet Wille som spelar trummor och gitarr.

Igår glömde jag visa födelsedagskortet till Charlie, kommer här.



Idag hade vi en liten kusinträff hos kusin Gun. Då kom också kusin Bengt med fru Connie från Broby och det är alltid så roligt att träffa dom. Gun och maken Göran bjöd på lunch som passade mig perfekt. Ett fat med skinka och rostbiff med olika frukter, även bröd och potatissallad, men det hoppade jag över.


Köttet syns knappt men var massor och det var väldigt gott.




Syster Anita var också med såklart.



Gun hade bakat en god kaka med vispgrädde, det intygade alla de andra medan jag hoppade den. 
Ikväll tror jag att jag måste lägga mig tidigt så jag kan somna från hungerkänslan.

10 kommentarer:

  1. Tokiga du!!! Du behöver inte gå ner ett ynka gram!!! Nog om det :-) Grönt♡ behöver inte säga mer egentligen :-) Snygg komposition och härliga dekos och fina papper! Läckert!!! Tack!!! Nu kommer jag att sova gott :-) kram :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack, gulliga du! Vi får väl se hur det går med det där hälsosamma, men jag ska ju kunna sitta stilla vid scrapbordet haha!

      Radera
  2. Well done! Love all of the star! Thanks for joining in at PICTURE THIS

    SvaraRadera
  3. What a fabulous layout! I love the cascade of stars. Thanks for joining us at Picture This!

    SvaraRadera
  4. Great take on the challenge, thanks so much for joining us at PT!

    SvaraRadera
  5. Awesome boy's layout! Thank you for joining us at Picture This!

    SvaraRadera
  6. Thank you all girls for nice words!

    SvaraRadera
  7. Fantastic page! I love the design and how you used the Picture This challenge elements. Thank you for sharing with us

    SvaraRadera
  8. Lovely page. Thanks for playing at Picture this.

    SvaraRadera