Translate

lördag 26 september 2015

Kalas!!!

Ja, surprise! Det är kalas idag! Men först denna underbara dag, jag trotsade vädret och målade vårt matbord och förbättrade skänken. Trotsade vädret på det sättet att jag inte gick ut alltså. Fast jag satt på balkongen en lång stund. Jag kunde prata på FaceTime och få se mitt nya lilla barnbarnsbarn Evy, så roligt det var, allt är så bra.


Sandpappra och måla, det var bra att vi skulle slänga mattan, då kunde jag måla med bordet på mattan, praktiskt!

Jag schappade också en liten stund, en layout är klar, till Scrap the Boys skiss denna månaden.



Jag använde vit CS med akvarellfärg och mist, mönsterpapper från Bella och en del olika dekis. Foto på sonen Joel från 1980 tror jag. 

Vid sen eftermiddag åkte vi bussen till vännen Margareta som fyllde år och har haft en jättetrevlig kväll. Goda vänner och familj och jättegod mat och dricka. 


Margareta med sin mor Margit som är en jättepigg och fin dam på en bra bit över 90 år. Roligt att träffa henne.


Harald med vännen Lennart och Margaretas svärson Johan.


Vännen Camilla med Margaretas dotter Cattis och hennes dotter Hanna.


Också det nya lilla barnbarnet Edda i sin pappas famn. Mamman, dottern Linn lyckades tyvärr inte fastna på bild.


Barnbarnet Alva.


Vi fick så god mat, Margareta har precis kommit hem från Italien och var inspirerad.




Efterrätten, äppelpaj med god italienskt dricka.

Vi tog bussen hem väldigt nöjda och glada, tack!

7 kommentarer:

  1. Ahh!! En sån härlig LO med så läckra papper!! en söt liten gosse med underbart hår!! Underbara färger och en massa mysiga dekorationer och pricken över i är ju färg stänken!! Gillar ALLT med andra ord :) Duktiga du som målade bordet!! Vitt igen? Ser också att ni har likadana stolar som vi har, men våra har choklad kladd och övriga matspår mest överallt dessvärre....Tur att det är tvättbara överdrag!! Men det ska göras oxå... Vilket kalas ni vart på!! KUL!! :) Ha nu en bra dag!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad roligt att du gillar den, roliga minnen! Ja bordet blev vitt igen, behövdes bara bättras på eftersom det blivit lite slitet. Vi gillar de stolarna och det är så lätt att ta av och tvätta, men som du säger, det ska göras. Kram

      Radera
  2. This is a lovely page and great take on the sketch! Thanks for joining us at STB.

    SvaraRadera
  3. Look at that FROG?! SO cute. Love your layout

    SvaraRadera
  4. Oh I love the layout!!! the photos from the buffet make me hungry....Thanks for joining us at STB.

    SvaraRadera
  5. Ok to start now I am hungry!!! Thats an awesome layout. Thanks for playing along with Scrap the Boys

    SvaraRadera
  6. love that layout-the colors are awesome and love that clip!

    SvaraRadera