Translate

onsdag 26 augusti 2015

Västervik och hem

Nu har vi tränat på att köra på vägarna haha, Harald får fullt godkänd, han är en bra chaufför, vilket jag inte är. Igår började vi med att besöka Bengt i Örkelljunga för att kolla lite husbilar. Det var roligt att titta in i en massa olika, nu har vi lite bättre koll på vad vi skulle kunna tänka oss om det blir så.



Från Örkelljunga körde vi i hällande regn till Västervik, det är en bit faktiskt.


I Västervik ligger våra vänner på S/Y Chantalle, Ingmar och Elisabeth och vi var så glada över att träffas igen.


Vi hade en rolig och lång kväll och halva natten med god mat och dricka, våra diskussioner inte att förglömma.


Sångfåglarna........


En fantastisk solnedgång utanför båten.


Hamnen ligger fint med naturligt skydd från det öppna havet.


Här ligger Chantalle under sommarhalvåret. Vid lunchtid idag packade vi ihop igen och började vår hemfärd. Lite väl långt att köra tyckte vi, men det gick bra.


Vi pausade halvvägs på en Max hamburgerrestaurang. Det är inte min mat precis, kan bara konstatera att jag tycker det är rätt äckligt.


Jätteskönt att vara hemma igen.

Igår tisdag var det dags för en ny skiss hos Veckans Skiss. Titta in för att se de övrigas tolkningar i teamet och häng på och tolka!



Min inspirationslayout där är denna, vit CS med papper från Studio Callico, några dekorationer från Kaiser Kraft, några enamell dots samt en flairknapp. Foto på barnbarnet Amanda som har ett i mitt tycke fantastiskt fint hår.

2 kommentarer:

  1. Låter som ni hade det trevligt ♡ Det gör mig glad! Fiiina husbilar oxå, blink blink; -) Något som också är jätte fint är din LO för VS!!! Helt makalöst läcker!!! Gillar verkligen den! Och sååå snygga papper. Fortsätt skynda långsamt nu med ditt knä! Tänker på dig ♡ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, ja pappren från Studio Callico är fina och ändå funderar jag på att testa andra, tycker ibland att kitet är lite väl tunt för pengarna. Kram

      Radera