Translate

söndag 30 augusti 2015

Höstens första kalas

Nu börjar våra födelsekalas efter sommarens uppehåll, det är lite konstigt, men från början av juni fram till september så är det inga födelsedagar i familjen. Det är rätt passande egentligen. Idag fyllde Haralds systerdotter Camilla 30 år och firade i sin nya bostadsrätt i Viken.



Presentöppning tillsammans med en väns lille son, Elliot.


Familjens nyaste tillskott, lilla Elsa, Haralds systerson Marcus och hans fru Saras dotter.


Camilla bjöd på en massa god mat, getost, parmesanpaj, tomatsallad med mozarella, fläskfilé, kycklingfilé, potatissallad och pastasallad, såå gott alltihop.



Dom som inte frös satt ute på den lilla fina tomten, gränsande till åker, härligt.


En smarrig tårta avslutade med kaffe. Tack för en trevlig kväll!

Tidigare under dagen, varvat med fortsatt storstädning så blev det en layout. I sista stund en tolkning av en skiss med tema hos Lastning Memories. Temat är att använda något med vingar.



Nu kom jag på att jag inte använde något med vingar, men temat är att flyga i vattnet, Alice har alltså "osynliga vingar". Jag vet inte om det är tillräckligt, men layouten var iallafall rolig att göra. Vit CS med blå mist och papper från BoBunny. En blå layout är inte så vanligt, men jag hittade flera blå mönsterpapper i somras i Halmstad. Foton från i somras med barnbarnet Jonathan med hans dotter Alice som älskar att bada.

4 kommentarer:

  1. Nästan komiskt ju, vi var också på kalas går, svärfar och svåger fyller igår och idag :) Vacker ros bukett!!! Matchade hennes klänning perfekt, scrapfoto!!! ;) En helt strålande LO också, i min värld tycker jag att du har vingar med när det står FLY in på sidan :) Den är så somrig och frisk med det gul/blå/vita. Snygga papper som vanligt och så läckra typsnitt på bokstäverna. För att inte tala om fotona, suck!! Ska suga åt mig din inspiration nu, känner mig lite "tom" :) Tack snälla för allt vacker du delar med dig på alla sätt!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
  2. Tack, hoppas ert kalas också var trevligt, men det är ju nästan alla kalas. Jag var osäker på engelskan där så jag körde Googleöversättning, flyga i vattnet och då stod det så, jag hade velat ha flying, men jag är sådan så jag använder ofta svenska ord och uttalar dom på engelska, haha, men det är ju när jag pratar, när jag skriver blir det liksom uppenbart fel. Jag önskar att jag hade varit bättre på engelska. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det funkar vilket som jag men det där blev jättebra! !!

      Radera
  3. Love all that blue and yellow! Stunning layout

    SvaraRadera