Translate

söndag 16 augusti 2015

En bättre dag idag

Efter morgonens elände över mitt onda knä så blev det lite bättre under dagen, hoppet har ökat ett litet snäpp. Vi besökte kusin Gun och Göran under eftermiddagen och det gick hyfsat bra att cykla.
Några trevliga timmar med lite husbilsprat (haha)!


Deras fina altan på 5:e våningen.


Utsikten rakt ner.


Gun och Göran

Senare fick vi besök av familjen Sjöberg, alltid så roligt när dom kommer.


Jonathan skulle låna Haralds GoProkamera och fick lite förevisning.


Alva och Alice lekte med den nya boken med upplevelsesaker som är nyköpt.




Sedan fick Hanna läsa boken.

Dagen scrap är till Challenge YOUrself augustitävling, temat är detta 



Jag gjorde en liten dokumentation om mitt knä, tyckte det passade bra till temat. Vit CS med svart miststänk och med olika mönsterpapper, ramar och notes pappret är från Kaiser Kraft, en flair och några små stjärnor. Jag gillar dom här utmaningarna, kanske för att det är sällan jag annars gör layouter om mig själv, lite ego kanske? Nej det vill jag inte vara, haha! 

19 kommentarer:

  1. Jaa!! Precis, din är mycket finare tycker jag! Ur läcker och bra att du dokumenterar detta! Du är så otroligt duktig Christel!!! Lift varning IGEN! Trevlig dag du verkar haft!! Vi har skickat ner äldste sonen till Nässjö och skola igen idag :-( Annars är allt bra :-) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men så är det ju oftast, jag är sällan nöjd med det jag gör, men när jag tittar tillbaka så undrar jag "har jag gjort den?". Lifta på, jag får också inspiration när jag tittar runt hos andra. Förstår att det känns lite i hjärtat att bli av med sonen, men kanske samtidigt en glädje över att han utbildar sig! Kram

      Radera
  2. Cykla gick ju bra i går och glad såg du också ut, fast det gör du ju alltid. Hoppas på fortsatt bättring med knät. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gjorde det ända tills jag kom fram till vägen och var tvungen att stanna för bilar. Jag är helt oduglig på att skifta ben när jag hoppar av cykeln och stampade i med högerbenet, men det gick bra ända haha! Tack Ulla, kram

      Radera
  3. Absolutely gorgeous layout, Christel! I love your design and happy photo so much! Thank you so much for joining us at Challenge YOUrself this month!!!

    SvaraRadera
  4. Thank you so much, smile again!

    SvaraRadera
  5. Love the design and the pops of yellow is perfect. Great mixture of prints. Thanks for joining in with us at Challenge YOUrself

    SvaraRadera
  6. Beautiful layout Cristel! Love the mix of black & white with pop of yellow! My fav ;)
    Thanks for playing along with us at Challenge YOUrself!

    SvaraRadera
  7. This is fabulous. The limited color scheme and your vertical placement really make it very eye-catching.

    SvaraRadera
  8. I love your details and small funny ideas!!! Thank you for joingin with us at Challenge YOURself!

    SvaraRadera
  9. Love everything about this page! Really? Soooo creative! Thanks for sharing your creation with us at Challenge Yourself!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I am so happy over the nice comments, thanks!

      Radera
  10. Åh Christel vilken snygg design på din LO! Gillar verkligen färgerna och typsnittet på din titel. Härliga dekorationer också! Tummen upp för allt! Tack för att du är med och tävlar med oss på Challenge YOUrself. Kram ÅsaJ

    SvaraRadera
  11. love that it's clean and simple but full of good stuff! Love love love the mix of all the patterned papers and super cute flair! (Poor knee ) Kate (CY)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks for your kind words, it´s make me happy!

      Radera