Translate

söndag 12 juli 2015

Söndag

Ett kärt besök idag av barnbarnet Ellinor som är hemma från Tyskland, det ska ju bli bröllop! Jag gjorde lunch till oss, rätt gott faktiskt.


Jag använde getost, det tyckte jag passade fint.


Här finns mitt tredje barnbarnsbarn, ska komma i september, så roligt och spännande.

Vad tror ni annars jag har gjort idag? Jo, tvättat och packat ner till båten, nu är det för fjärde turen, börjar nästan kännas tröttsamt. Jag har packat här hemma och Harald har kört ner så jag slipper linka hela långa bryggan fram med påsar. Nu återstår maten imorgon och sedan kastar vi loss eller väntar vi till tisdag, vi får se.

Middag ikväll hos Haralds syster Karin och Dan tillsammans med syster Inger och Peter.


Vi fick jättegod mat, kalkonskivor med goda såser, potatis och sallad, perfekt sommarmat! Till efterrätt fick vi smaka Karins glass, hon har precis köpt en glassmaskin och detta är en citronglass, den var bara såå god.


Tack för en trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Ja då är ni iväg igen då!!! Ha det så gott, saknar dig redan :) Haha!! Vad mycket smaskigt och mysigt på en och samma dag, massa god mat och en fiiin bäbis mage, härligt!! Var rädd om dig och er nu!! KRAM Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna sommaren fortsätter som tidigare, alltså kom vi inte iväg idag, men imoorgon haha! Kram

      Radera