Translate

söndag 21 juni 2015

Vilat och scrappat

Det är ett väldans packande, ner till båten, tillbaka till lägenheten och tvärtom, jag kan bli riktigt trött på det, men tänker att jag har ju tid med det. En billast gick alltså hem idag också får dom hemtagna kläderna strykas igen. Dubbelarbete kallas det.


Det har blivit riktigt fint nere på hamnplanen nu, nytt gräs och ny asfalt. Sedan fick vi veta att det ska sättas dit bänkar sedan är det klart. Så kan dom som har kvaddade knän sitta där och titta på hamnen.


Jag har roat mig idag, har suttit vid scrapbordet, tur att jag iallafall kan göra det. Jag har gjort en layout till ScrapMuch?. Där är min scrapvän Anna nu med i designteamet och då måste jag ju vara med och tolka, jag är så glad för hennes skull och hon är så himla bra. Skissen där är denna



En vit cardstock med ett hjärttårtpapper, papper och dekorationer från Studio Callio, ett band med maskinsöm och några "pluttar". Foto på barnbarnet Tuva på hennes 9-åriga födelsedag.



16 kommentarer:

  1. Härligt att du ändå unnat dig att VILA och Scrappa :) Och en så snygg LO sen, dom där citat tecknen har jag med men inte vågat använda dom liksom , nu fick jag ju som vanligt inspiration av dig då :) TACK!! Och ett varmt tack för dina fina ord om mig <3 Du är så gullig, du är bäst!! OCH tack för att du deltar med oss hos ScrapMuch? Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Anna för all uppmuntran! Kram

      Radera
  2. Så fiiiin! Ses vi snart? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, hoppas den var ok att lägga ut! Ja, nu är vi hemma så klart att vi måste träffas. Ni kan väl höra av er när ni har tid så kan vi bestämma något. Kram

      Radera
  3. Love the white on white with the accent of pink & blue. Great embellishing, and I love the thread! Thanks for playing along with ScrapMuch?!

    SvaraRadera
  4. So pretty, love the colours and the sweet accents, ,that doily is beautiful as is your photo! Thank you for joining us at ScrapMuch?!

    SvaraRadera
  5. Beautiful girl and beautiful layout. Thanks for joining us at Scrap Much?!

    SvaraRadera
  6. So pretty!! I love your take on the sketch. The colour accents are beautiful!! Thank you for sharing with us at ScrapMuch?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks, I am so happy for your comments!

      Radera
  7. Lovely page.. Love the details you put together. Thank you for playing along with us over at Scrapmuch?!

    SvaraRadera
  8. Super pretty picture and a very cute page! Great job! Thanks for sharing with us at ScrapMuch? :)

    SvaraRadera
  9. So sweet - great take on the sketch and use of velum
    Thank you for joining us at ScrapMuch?

    SvaraRadera