Translate

söndag 28 juni 2015

Scrappat

Scrappat, ovanligt eller hur? Idag började jag med att göra ett kort till en god vän som fyller 50, jag tror inte att han kollar min blogg så jag visar kortet.


Vit cardstock och ett dubbelt kort som kan stå så här, enkelt i svartvitt också bara några gröna enamel dots. Jag klippte ut 50 i wellumpapper och blev lite besviken efter som jag hade genomskinliga minigluts som ändå syns igenom.

Juniutmaning hos Scrap the Boys och första gången jag gör något dit. Detta är skissen



Vit cardstock som jag tryckte acrylfärg på och använde en stencil med stämpelfärg. Jag klippte rundlar och stämplade små texter och klippte ut. Hade tänkt sy runt rundlarna men det blev svårt så jag ritade istället och satte ändå dit sytråd. Puuh, jag fick verkligen skärpa mig för att inte bry mig om "röran". Foto på barnbarnet Charlie i deras pool.

Vi var bjudna på fika hos sonen Joel och barnbarnet Ebba hade bakat en kladdkaka med jordgubbar. Jag missade fotografera den, numera blir jag så lätt distraherad. Iallafall blev det en jättetrevlig stund i växthuset, Amandas kille Alex var också där och då blir det ganska splittrat haha. 


Här syns iallafall kakan, jättegod var den tillsammans med vispgrädde.


Det är så fint i deras trädgård på sommaren.





4 kommentarer:

  1. Åh! både ett kort och en LO!! Glädje!!! Din vän kommer att bli så glad över det fina kortet, rolig ide' att ha mottagaren på kortet också. LOn är ju bara så där Christel härlig!!! Så läckra cirklar du grejat bara så där , wow!! Härliga friska färger också, MUMS!! Tack för fin inspiration som alltid!! KRAAAAM Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Anna, för dina snälla ord och för att du alltid tar dig tid och kommentera! Jag uppskattar det så mycket, alltid så kul att se vad du skriver haha! Kram

      Radera
  2. Love your interpretation of the sketch. An awesome boys page. Thanks for joining us at STB this month.

    SvaraRadera
  3. Great take on the sketch...I love the background-work...so soft perfect for your pic...Thanks for joining us at STB....

    SvaraRadera