Translate

måndag 8 juni 2015

Scrap

Jag som skulle ta ett sommaruppehåll med scrapbookingen håller på mer än någonsin. Jag har gjort flera layouter de sista dagarna och har lagt på hög. Nu verkar det som om vädret ska stabilisera sig något så nu är det nog strax dags för lite segling. Vi lämnade vår sprayhood till lagning och idag när Harald ringde hade han inte börjat på den, alltid är det något som sinkar.
Jag gjorde iordning två nya scrapbookingalbum till mina barnbarnsbarn, de fick ett när de fyllde 2 år, men nu tänkte jag att det är bättre att de får vars ett.  Dom tycker det är roligt verkar det som.


Jag blev bjuden på lunch tillsammans med dessa fina barn och mammorna. Hanna hade gjort rödbetsbiffar, alltså på rivna färska rödbetor, så gott det var.


Idag visar jag en layout som är en tolkning av CiliinPapers månadstävling, dom har två skisser denna månaden, https://ciliinpapers.wordpress.com/2015/06/01/manadstavling-juni-2015/



Jag gjorde min layout på andra hållet och den blev inte så sparsmakad som jag tänkt från början. Vit CS och ett äldre mönsterpapper från gömmorna. Trädekorationen fick jag i mitt prispaket från MyCreative och sedan en del dekorationer och träknappar. Foto på sonen Andreas i arbete i hans verkstad.

Idag var det jag som gjorde middag och lite inspirerad av Hanna  blev det färsbiffar, lite som Biff a la Lindström.


Jag blandade blandfärs med finhackad lök, hackade inlagda rödbetor och gurka, ägg och vispgrädde till en lagom formbar smet, kryddade med salt och vitpeppar. Potatis, sås och persilja därtill.




6 kommentarer:

  1. Oj vad hungrig jag blev nu, men sängen kallar. Ser jättegott ut.

    SvaraRadera
  2. Jag kommer gärna och äter middag nån dag:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag glömmer bort mig, du kunde ju kommit igår......

      Radera
  3. Jag med ;) Haha!!! Nä men ett sånt elände om vindarna börjar vända.... för mig alltså!!! ;) Vilken härlih LO du gjort om din sons snickeri, sånt som är extra värdefullt att bevara... Så många snygga dekos du har fått med så perfekt. Härliga färger ihop som passar så bra till LOn. Bra att du som vanligt går före och visar vägen så kan jag haka på :) Gillar skissen massor men kände igår när jag tittade på den, hur ska jag göra då? Nu har du lossat lite på knutarna :) Ha en bra dag kära du :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja den var rolig att göra faktiskt! Och vindarna avtar och värmen verkar komma nu så....... men jag har ju några layouter att lägga ut. Jag vet att du kommer att göra en sån där fin tolkning så att jag blir riktigt avis. Kram

      Radera