Translate

lördag 16 maj 2015

Scrappat

Lite scrapping idag och jag har gjort ett bidrag till En liten butiks majutmaning, http://enlitenbutik.blogspot.se/2015/05/manadstavling-i-maj-valj-en-farg.html Att bara få använda en färg, scrappa monokromatiskt är utmaningen, jag tycker det är rätt kul.


Jag började med att leta bland fotona och hittade detta foto på barnbarnet Wille som är kul. Fotot har inte så många färger och passade bra så det blev turkosa färgnyanser. Turkos cardstock med lite bubbelplaststämpling, det prickiga pappret är från Studio Calico och sedan är det lite blandade papper. Paljetter och olika dekorationer på det.

Annars är jag lydig och försöker ta det lugnt, det är i och för sig inte så svårt eftersom jag linkar fram med det onda knäet. Jag har iallafall hittat ett knäskydd som stabiliserar lite så det går bättre.


Vi har gjort en stor radikal förändring här hemma, vi har bytt plats i soffan! Det krävdes en del omflyttningar av olika saker, datorer, Iphad, tidningshögar odyl. Jag har fått för mig att jag suttit dåligt och att det kan vara boven i mitt höft- och bendrama. 

Vi tömmer kyl och frys just nu inför vår segling så inte ens några goda maträtter kan presenteras, lite tradig blogg.

4 kommentarer:

  1. Hahaha, du är rolig du.....
    Anita

    SvaraRadera
  2. Jag har också gjort ett bidrag till den utmaningen idag när Arvid sov middag. Får se om jag hinner blogga det imorgon bitti :-) Du har som alltid gjort en super fin LO!! Så härlig komposition och snygga papper. Det är ju gott att du inte springer så fort pga ditt onda knä men rätta mig om jag har fel men du är ju i farten med nåt helt tiden ändå :-) Kanske behövs lite mental och själslig vila också?! Fy vad jobbig och tråkig jag är... :-) Var rädd om dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, du har ju gjort ett sånt vackert kort, http://urascrap.blogspot.se/2015/05/en-liten-butiks-maj-manadstavling.html, ser om det fungerar som en länk här! Haha, den mentala och själsliga vilan får jag när vi seglar! Kram

      Radera