Translate

onsdag 6 maj 2015

Födelsedag

Då fick jag lägga till en siffra på min ålder igen vilket egentligen inte spelar så stor roll. Jag trivs med livet och med min ålder och njuter så av min tillvaro som pensionär.


Jag vaknade av skönsång från Harald och tog frukostbrickan med mig ut i soffan. Det där med att fika i sängen gillar jag inte längre och är man så gammal som mig så bestämmer man helt klart själv. Harald hade gjort en gullig macka (ska vara ett hjärta alltså).


Och vad fick jag? Ett stativ till min kamera, jätteroligt. Fyra trisslotter utan vinst tyvärr, men kunde ju varit!



Syster Anita kom och överraskade mig på morgonen med två pocketböcker, kul! Annars blir det kalas på lördag så denna dagen har varit lugn.


Min födelsedag är en bra dag för att måla sommartånaglarna.

Ett fantastiskt väder idag som ikväll har kulminerat med ett enormt åskväder med regn. En promenad ner till hamnen för att äta lunch.


Minigolfbanan börjar ta form nu.


Trappor och rutschkanor samt en ny ramp är på plats. Vattentemperaturen har dessutom ökat till 11,6 grader.






Vi åt middag på Höganäs Hamnkrog, den nya restaurangen i hamnen. Det är fantastiskt fint där och vilken utsikt, så härligt det kommer att bli i sommar.


Fräscht salladsbord, gott också.

.

Inredningen nere går i orange och det är så snyggt tycker jag.


Jag fick verkligen en favoritmiddag på min födelsedag, stekt strömming med potatismos, skirat smör och rårörda lingon, det var sååååå gott!


Harald åt pyttipanna och eftersom han inte äter ägg så såg det lite trist ut, men det var gott sa han.



Kaffe och en liten godsak (jag har redan ätit en bit av den) ingick i Dagens.





Det var så mysigt att sitta där och vi har haft en härlig dag.


På hemvägen köpte jag en present till mig själv hos Maria Grant, en riktig sommarscarves, fin va? Böckerna jag fick av Anita är också med.



7 kommentarer:

  1. Lyckad födelsedag alltså och fina bilder till oss.

    SvaraRadera
  2. Se där, läst båda böckerna:)

    SvaraRadera
  3. Grattis så här 2 minuter för sent.
    Torsten

    SvaraRadera
  4. Det var en fin macka du fick med hjärtat på! ! Och en så mysig restaurang! Håller med dig om den orangea inredningen, mycket snyggt! !! Gillar även din fina scarf:-):-):-) Ha det gott! ! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, ja vi gillar alltid samma!

      Radera