Translate

fredag 1 maj 2015

1 maj

Första maj har alltid varit en viktig dag som dock förbleknat under åren, men lite tradition lever kvar. Jag vaknade till 1 maj reveljen då Höganäs Musikkår stod här utanför och spelade Sköna Maj välkommen...... De fortsatte sedan och avslutar alltid med Höganäs Roddförenings säsongsinvigning som var min ungdoms förening.



Jag hoppade över min promenad idag, har ont i kroppen, särskilt i höfterna, men jag tror också att jag har sträckt en muskel. Jag gjorde istället klart två layouter till dotter Mias projekt. Nu har jag bara en kvar att göra och det är på beställarparet sedan är alla 15 klara. 


Dessa är på Alva och Alice, Mias barnbarn. Jag gjorde dom ganska lika, enkla som dom ska vara men med lite olika färger. När man frågar dom nu om deras favoritfärger så säger Alice Gult och Alva Blått så det fick det bli.


Vi hade lite planer på en premiärsegling, men fy attan vad kallt det är, vinden är isig som mitt i vintern så vi väntar. Körde istället ner lite grejor och fixade iordning med dom.



Harald gjorde middag idag, han testade att fritera kyckling och det blev jättegott. Jag är inte så glad för friterad mat, men detta var alldeles lagom mycket frityr. Han gjorde det i en vanlig stekgryta, gick hur bra som helst.




Han gjorde en sötsursås, använde inte något riktigt recept eftersom vi inte hade alla ingredienser hemma så det blev lite improvisation.

Ett litet ynka demonstrationståg gick genom Höganäs som jag fotade från balkongen.



Jag sorterade och städade min scrapplats, så skönt att får ordning på det igen. Jag har kvar att sortera stämplar. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med det, har någon något bra förslag? Jag har ju kommit till den åldern att jag glömmer vad jag har om jag inte har koll så......



Tjusigt blev det, skurade till och med arbetsbordet fri från all färg och klister.  Nu är det bara att sätta igång igen.





2 kommentarer:

  1. Och du bara levererar sådär bara !!! Jättefina LOs på dom små sötnosarna!!! 15 st LO, bra jobbat det må jag säga :) Vilken häftig vägg med allt det vackra det kommer att bli hemma hos Mia!! Så Harald bara slängde ihop en sötsur sås på en höft då alltså?! WOW!! Och friterad kyckling, GOTT!!! Som sagt synd att det är så långt annars har jag bjudit hem mig på middag flera gånger i veckan hos er med all god mat :) ( Tur för er med avståndet med andra ord )
    Nu ser jag fram emot att se LO nr 15 snart ;) Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade varit roligt Anna, att få bjuda dig på middag! Tack och kram!

      Radera