Translate

tisdag 14 april 2015

Veckans Skiss och Kortskiss

Tisdag och en ny veckans skiss, http://veckansnyaskiss.blogspot.se/2015/04/59.html Skissen är denna som Ciza gjort.




Mitt bidrag är denna, jag har använt vit cardstock som jag tryckt acrylfärg på med ett stämpelblock. Olika mönsterpapper och dekorationer samt foton från min och dotterns Berlinresa.

Kortskissen firar sin trehundrade skiss och har en tävling som jag hängt på, http://kortskissen.blogspot.se/2015/04/skiss-300.html Jag gör inte så ofta kort, blir lite födelsedagskort då och då, men här ska jag nog vara med lite ibland. Skissen är denna



Jag gjorde ett födelsedagskort till en kommande 9-åring.

Jag gick en kort promenad idag eftersom jag hade ett uppdrag att göra, vädret var verkligen inte så bra, men jag var tidigt ute innan regnet kom.


Vad jag vet så ska det anläggas en ny modern minigolfanläggning här vid badet, det ska bli kul.


Ny krogen i hamnen har fått skylten på plats, ser fint ut.


Trevligt det ska bli med serveringen här, hoppas de kommer att ha en god meny. Jag tror att de kommer att öppna Valborgsmässoafton.


Än står båtarna på rad på land. Vi ska sjösätta på tisdag i nästa vecka, första sjösättningen fast vi hade velat komma i tidigare.


Nu slår snart träd och buskar ut.

Idag kom Torsten, ordföranden i Fotoklubben, vi gjorde ett nytt försök och han hjälpte mig med lite bildbehandling på datorn. Så snällt av honom och det blev en trevlig eftermiddag. Nu måste jag jobba på själv.







14 kommentarer:

  1. Kul att du är med oss och tävlar på Kortskissen! Snyggt kort med fina detaljer! Jag har också den stämpeln :-) Kram ÅsaJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, inte riktigt som dina, men kul att göra!

      Radera
  2. Roligt med layouten som är som graffiti!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det stället var ju häftigt!

      Radera
  3. Tack för att du deltar i utmaningen hos Kortskissen! Fint kort och tolkning.

    SvaraRadera
  4. Oj Oj den LOn är sååå läcker !!! Underbart med alla färger och den tuffa stilen som tar upp bakgrunden på fotona. och vilket otroligt snyggt kort, lift varning!!! Önskar att det var jag som fyller nio år nu nästan :) Härligt med dom feta knopparna som snart brister ut i blommor och blad..... Vet du vad?! Idag köpte jag pense'er, hoppas hinna plantera dom imorgon :) TACK!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Anna, alltid så roligt att få dina kommentarer. Lifta på, det är kul. Då blir det vår hos dig också, här är det regnigt just nu. Kram

      Radera
  5. Toppen med ditt kort med tre flaggor på ! Tack för att du deltog med ett kort inspirerat av vår skiss #300!!

    La Vikinga / Inspiratör hos Kortskissen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och grattis till så många skisser!

      Radera
  6. Härliga bilder och kanonsnyggt kort! Roligt att du är med i vår utmaning på Kortskissen.

    SvaraRadera
  7. Härligt livfullt kort! Kul att du ville vara med och tolka vår skiss.

    SvaraRadera