Translate

fredag 10 april 2015

Stan

Förr i tiden kallade vi alltid Helsingborg för stan, vi skulle åka till stan osv. Så säger vi väl inte längre? Inte jag iallafall, antagligen för att Höganäs har blivit stan. Idag åkte jag till Helsingborg, dags för en gynundersökning, frisk sånär som på ett ganska stort och ofarligt myom. Men, det var ju inte det egentligen, det var ett tag sedan jag promenerade i city och blev helt förfärad, varannan butikslokal står ju tom! Det började med att jag skulle besöka Lagerhaus, helt tomt med skylt, välkommen till vår nya butik på Välla Centrum, sedan var det den ena butiken efter den andra som försvunnit. Vad finns kvar? Tja, mäklarfirmor, spa, frisörer, nagelbehandlingar, restauranger och caféer. Jag besökte Åhléns som jag tänkt, det finns kvar. Sedan var jag jätteglad över att åka hem till Höganäs igen.





Vår i luften även om det är lite kallt fortfarande.

Idag gjorde jag en middag efter Paolo Robertos recept, han gjorde den rätten i morgonprogrammet i förrgår och det såg så gott ut. Det var jättegott också och rätt enkelt att göra. http://www.recept.nu/mitt-kok/paolo-roberto/kycklingpasta-med-citron


Jag har läst ut en bok, en sådan charmig och mänsklig familjerelationsberättelse, verkligen värd att läsas.


Ha en go och glad helg alla! Imorgon skall det bli sommarvärme här i Skåne!




3 kommentarer:

  1. Så skönt att du fick bra besked hos gyn! Nu önskar jag IGEN att jag bodde hos er istället. Såå härliga vårblommor och sommarvärme idag.... här har vi gråväder +4 och det flyger regn (tack och lov inte snö... ÄN) i luften..... Nåja det blir väl bättre :) Du och Harald lagar så mycket god mat, mums!! Ha det gott, vi hörs :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ni kan ju njuta av vintern ni, vi har verkligen olika klimat i vårt lilla avlånga land. Ni fick ju lite vårvärme iallafall, kram

      Radera