Translate

lördag 4 april 2015

Scrappat

Idag har jag tagit mig lite tid vid scrapbordet trots det fina vädret. Jag tolkade My Creative Sketches, http://mycreativesketches.blogspot.se. Skissen är denna



Jag använde papper från mitt nya kit från Studio Calico, vit cardstock med lite mistspray, tårtpapper, ett PLkort och stämplade med en stämpel som jag köpte i Berlin + lite olika dekorationer. Foto på barnbarnet Sanna på hennes födelsedag.

Vi var hos kusin Gun på fika på deras fina terass, en skön pratstund och det är så roligt att Gun är så pigg efter omständigheterna. 


Fin utsikt med Kullaberg i bakgrunden.




Jag gjorde en god middag, potatisgratäng, en fransk som jag tycker allra bäst om. Jag "smörjer" en form med vitlök, lägger i skivad potatis, kryddar och häller över vispgrädde. Gräddar i 50 minuter. Til


Till potatisgratängen fyllde jag färsk kycklingfile med soltorkade tomater och röd pesto. Jag band ihop dom och stekte i en järngryta. Jättegott!



6 kommentarer:

  1. Mumsigt värre med den maten! Vi åt påsk mat vi med en god Janssons frestelse bla :-) Tack för en härlig LO också. Såå fina papper och dekos och så snygg tolkning av skissen. Mycket fräschare än min som jag gjorde innan vi åkte men jag hann aldrig blogga den... Kanske får göra en ny nu ;-) Härligt tyg där bakom Harald. .. Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Janssons Frestelse är en av mina absoluta favoriter, men har en make som inte äter fisk av något slag. Jag tror absolut inte att du behöver göra en ny, ser fram emot att se den. Det tyget, visst är det fint! Kram

      Radera
  2. Svar
    1. Ja det blev ett bra köp och storleken var ok!

      Radera
  3. Love your accents and soft mist color.Thank you for playing along with us at My Creative Sketches!!

    SvaraRadera
  4. Wonderful take on the sketch - love it! Thanks for playing along with us at My Creative Sketches!

    SvaraRadera