Translate

fredag 17 april 2015

Båtjobb

Underbart vårväder idag trots en lite isande nordlig vind. Jag gick först en härlig morgonpromenad, nu börjar det ta sig med sträckan också.


Körsbärsträden står i blom. Denna vill jag ge till kusin Gun som fick ett bra besked igår i sin sjukdomsbehandling. Jag är så glad för det.



Puss på dig!


Campingen i Lerberget har startat.



Här väntar riset på bålet på Valborgsmässoafton.


Ljuvliga vitsippor.





Gullviva

Idag blev det båtarbete, jag skurade och torkade nere i båten så nu är det klart att bara köra ner alla prylar igen när vi kommit i sjön. Fika i solen, underbart skönt.



Ingen layout idag, slutförde istället bröllopsbestyren.

Ha en härlig helg!



9 kommentarer:

  1. Vilka ljuvliga bilder på våren!!! Såå vackert med körsbärsblommor. Det dröjer innan vi är där men då får jag skicka bilder till dig så får vi en lååång och härlig vår tillsammans :) Det ser ut att ha gått bra med dina båtbestyr igår :) Kul att få en skymt av hur det ser ut inuti den :) Idag hoppas jag hinna slutföra VS skissen, lite klurig... När får vi tolka din skiss då? Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja denna årstiden är ju bara så fin och den kommer ju till er också däruppe! Ska bli spännande att se din tolkning, jojo min allra första skiss kommer så småningom! Kram

      Radera
    2. ÅÅÅ!! Den ser jag fram emot!!! :) Kram

      Radera
    3. Hua, väldigt amatörmässig är den!

      Radera
  2. Tänkte på denna dikt av Bo Setterlind som jag har haft med mig längs vägen...

    En liten flöjt har vaknat
    den börjar dagen med en dans.
    Jag gläds åt rytmen som ett barn
    och nynnar
    som om ondska inte fanns.
    Vad det är skönt att leva
    när ej endast törnen
    men också toner smyckar livet.

    Det kändes så när jag läste vad du skrivit Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vilken fin dikt, tack för den, lånar jag kanske någon gång! Kram

      Radera
  3. Tack för körsbärsblommorna och andra fina bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du skulle haft riktiga Gun, men dessa raserade jag inte iallafall, haha!

      Radera