Translate

lördag 21 mars 2015

Scrappat

Jag har fortsatt med lite scrappande idag, jag mår bättre och det är så skönt att komma igång igen. Idag gjorde jag bl a en layout till En liten butiks månadsutmaning med tema gult och påsk, http://enlitenbutik.blogspot.se/2015/03/marsutmaning-paskgult.html


Jag har använt ett äldre papper från KarenMarieKlip och sedan bara lite olika dekorationer, jag har lagt till lite rosa färg till allt det gula. Foto på barnbarnsbarnet Alice när hon luktar på en liten påsklilja.

Jag gick ut en liten promenad idag, skulle göra ett ärende i vår fina ostaffär Oldsbergs Ost och behövde se mitt livselixir havet. Det var inte den bästa idén, det blåste ganska mycket och jag kan ju inte stänga mitt ena öga så det blev besvärligt och jag var glad när jag vara hemma igen.


Dotter Mia kom på besök med god choklad och vi gick ut samtidigt.




Det var kallt idag och det blev ett foto, jag har svårt att titta i kameran också, har ju ingen display i min kamera, men jag fick se havet.


Hos Oldsbergs Ost var det uppställt ett fantastiskt fint påskbord, visst är det härligt med färgerna som kommer nu, påsk andas verkligen vår och glädje!



Jag fick flera besök idag och de kommer med blommor, vad glad jag blir, men jag måste säga att ni får gärna komma utan blommor och annat också.


Kusin Gun med fina ranukler


Sonen Fredrik med tulpaner


Vännen Ame med tulpaner.

Så mycket tack för allt detta fina som jag nu njuter av. Dessutom tycker jag plötsligt ikväll att ansiktsförlamningen börjar släppa något, hoppas, hoppas. Nästa söndag ska jag åka till Berlin med dottern och det vore ju skönt om det blivit bättre. För att påpeka att jag försöker dra ner på tempot så har Harald själv åkte på tillställning ikväll och jag är hemma och tar det lugnt.

Nu avslutar jag med ett roligt foto, en tvåis, kan det heta så? Vi hade väldigt roligt när vi tog det igårkväll.


Ikväll är du min....... ikväll är jag din................Hahaha!

Det underlättar att ha roligt faktiskt!



13 kommentarer:

  1. Hoppas på tur! Vill du läsa om en olycksbroder kan du läsa www.syspray.se (från 4 januari o framåt). De har seglat ARC och seglar nu omkring i Västindien. Kram från Maj-Lis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den hade jag glömt, blev av med alla mina favoriter när jag bytte dator. Det var kul att se inte bara för ansiktsförlamningen utan av alla bilder som vi minns såväl. Tack för den. Kram

      Radera
  2. Haha, det var en rolig bild! Tur att man kan ha det lite kul mitt i eländet.
    Men du verkar ju må lite bättre nu i alla fall, o det är ju skönt.
    Jag drabbades av halvsidesansiktsförlamning när jag var gravid, o jag minns att det var jobbigt med ögat. Hoppas du blir helt bra snart! Kram Viveca

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Viveca! Ja då vet du hur det är, det är inte helt ovanligt. Jag förstår att det tar tid, men jag tycker att den värsta tandläkarbedövningskänslan har släppt nu, tyvärr syns det inte. Jag antar att du vill vara med på kortutlottningen! Kram

      Radera
  3. Hahaha, härlig bild, det lättar om man kan se humorn i det hela, du blir nog snart bra igen med din ihärdighet....kram Gunnel

    SvaraRadera
  4. Ni är så söta tillsammans ni två! Ett klok ord jag hade på en LO m maken och mig är: Alla kan vara passionerad, det krävs äkta kärlek för att vara larviga tillsammans. Tycker det passar er två också :-) En glad fin LO har du gjort! Jag ska försöka få till något till den idag. Känns svårt så jätte inspiration att få se din läckra tolkning nu först! Vackra blommor du fått :-) Härligt! Fortsätt vila nu, skynda långsamt ♡ kram Anna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja jag minns de orden du hade och tänkte då, att det passar oss också. Vi kan vara lyckliga i våra kärlekar. Jag ser fram emot din tolkning, men du, inget tvång haha! Kram

      Radera
  5. Hej! Ja en av våra bekanta kallade vår ålder för reservdelsåldern! Kanske kan passa? Ha det bra i alla fall, njut av alla blommor! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja passande haha! Ha en bra födelsedag idag, du får säkert också många vackra blommor! Kram

      Radera
  6. Ja du/ni bjuder verkligen på er själva! Härlig bild på er båda! I dag söndag blåser det också kallt så jag hoppas du har kunnat hålla dig inomhus.

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig lo med ljuvlig liten tös!
    Tack för att du deltar i ELBs marsutmaning.

    Glad påsk, Monica

    SvaraRadera