Translate

onsdag 4 mars 2015

Scrappat

Efter morgonpromenaden fick jag en stund vid scrapbordet och tolkade Sketchabilities senaste utmaning, http://sketchabilities.blogspot.se/2015/02/sketch-133-design-team-reveal-and-13rts.html Skissen är denna



Jag har för första gången använt Bazzils nya cardstock Marshmallow som är lite kraftigare och bubblar inte när man lägger på färg. Kanonbra! Jag färgade med blå mist och bruna stänk samt hjärterollern. Sytråd som cirklar, blommor och lite annat. Fotot från 2002 på sonen Joel och barnbarnet Wille, far och son.

Morgonpromenaden i strålande sol, men en kall vind så det var skönast på ena hållet.


Strandskatorna är samlade.



Vresrosorna vid havet har knoppar.



Jag fick ett fint pris från CiliinPapers idag, https://ciliinpapers.wordpress.com Glad blir jag!


Barnbarnen Wille och Tuva kom till oss på eftermiddagen. Wille spelade med Harald och Tuva scrappade med mig. Men först var det fika med årets första våfflor.




Jag glömmer svartvita foto, men jag gillar det så mycket.


Tuva gjorde en layout till sig och ett kort till lillasyster Alva som opererades idag.

Vi fick ytterligare besök när dotter Mia kom med Alva och Alice.


Farmor Mia.



Mitt i allt detta bakade jag bröd, favoritbrödet, eller iallafall ett av dom, har lagt receptet tidigare.


Ikväll är jag rätt trött och orkar inte mer än soffan!






7 kommentarer:

  1. Underbar LO! Kan titta länge och ändå upptäcka nya saker. Du har fått med blommorna så bra. Måste försöka använda det ibland, tycker det är svårt. .. Får väl testa när jag kommer hem kanske :-) Kram :-)

    SvaraRadera
  2. Tack snälla, behövs idag då det mesta inte fungerat vid scrapbordet. Jag är inte heller så mycket för blommor, men ibland försöker jag, men antagligen känns det inte bra för att det inte passar mig liksom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här strular det ju med foton istället ;-) Tror du gjort jätte fina grejer vid ditt scrapbord jag! Nä blommor kan ju inte passa alla. .. Men kul ändå ibland att försöka. Vilket fint pris du fått i vinst! Roligt att få en liten överraskning ibland :-) Därför jag ibland skulle vilja prenumerera på ett kit. Tyvärr är ju frakten så stor då dom är utländsk alla kit klubbar jag sett som verkar bra. Fortsätt skapa nu :-) Kram Anna

      Radera
  3. Very nice layout !!
    Thanks for playing along with Sketchabilities

    SvaraRadera
  4. What a precious page!!! Great to capture moments like this! You have beautiful photos too.. thanks for playing along with us at Sketchabilities. Hugs, Merry

    SvaraRadera
  5. Such a pretty layout! Thanks for playing along with Sketchabilities!

    SvaraRadera