Translate

lördag 7 mars 2015

Scrappat och kurerat

Idag har jag bara varit hemma och kurerat mig, hade egentligen inte tänkt det, men dagen gick och det var så skönt. Jag har scrappat en del, bl a två layouter, totalt olika varandra. Jag tycker alltid det är roligt att prova lite olika även om jag numera vet vad jag tycker bäst om själv.
Mars månads utmaning hos Artastic Challenge som har denna inspirationsbild, http://artasticchallengeblog.blogspot.se/2015/03/welcome-to-march.html


Jag inspirerades av färgerna och djurtema.


Bakgrundspapper och några av mönsterpappren från Basicgrey + några uddapapper. Lite cirkelstämplingar och färgstänk också hittade jag några gamla löv som passade till titeln. Foto på mig från Bali med den lilla apan som lade sin hand i min.

Nästa utmaning är från en sida som varje månad har vitt + en accentfärg, http://whitewith1.blogspot.se/2015/03/march-challenge-time.html I mars månad är det grönt till min lycka.


Till denna använde jag vit cardstock som bakgrund där jag färgade med mist och stämplade på stenciler. Blandade mönsterpapper, plockade fram allt grönt och valde sedan av dom. Ytterligare en layout med foto från Bali, maken med vår nye bekanting Tommy och hans son Eric.

Jag gillar själv bäst den gröna, men när jag frågade Harald så tyckte han bättre om den oranga, varmare färger sa han. Där ser man hur olika man tycker.

Jag kan bjuda på ett ständigt återkommande matrecept, har säkert lagt det tidigare för vi gillar den rätten, så gott med potatis och en sallad. Utöver scrapping var det vad jag har gjort idag.
Ser lite bränt ut men det är grädden som blir så.


Lätt Kotlett
4 personer
4 kotletter
3 dl creme fraiche
3 dl vispgrädde
1/2 tsk sambal oelek (lite mer om man tycker om starkt)
1/2 dl soja
Lägg kotletterna i en ugnsform. Rör ihop allt till såsen och häll över köttet. Grädda i ugnen 175 grader i 90 minuter.





22 kommentarer:

  1. Så läcker layout Christel! Gillar upplägget på den! Tack för att du är med i vår mars tävling på ARTastic!
    Stina

    SvaraRadera
  2. Två underbara LO igen!! Du är så kreativ och produktiv! Det är bra att du som vanligt går före och hjälper mig på traven med utmaningarna! Den 1a är så rolig och lekful så läckert m halvcirkel formerna och pappret med citaten på... GILLAR! Du har fått ihop det så bra. Den 2a är ju bara HELT underbar! Så härligt frisk med det gröna och alla lager och detaljer. Och som vanligt ser det så där perfekt operfekt ut! Du är så otroligt duktig Christel! Och maten ser också god ut :-) Vi brukar göra en nästanl likadan men med kyckling och så har vi ris till. Ha en skön dag! Kram Anna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Anna, du muntrar verkligen upp mig och så roligt att du gillar dom! Ja den rätten är säkert lika god med kyckling, mums, idag åt vi resterna med rostade rotsaker, också gott.

      Radera
  3. Wonderful layouts - love the photo you have used with the monkey for the ARTastic challenge. Thanks so much for playing along.

    SvaraRadera
  4. Your layouts are fabulous. I love the photo you have used in the ARTastic challenge. Thanks for joining in with us.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks, it´s a fun challenge as usual!

      Radera
  5. Good on you to try something new. I love the page you have created using our painting at ARTastic. The leaves are a nice touch. Thanks for joining us this month.

    SvaraRadera
  6. En fantastisc flott LO og et utrolit morsomt photo....hvilken søt ape :)
    Tusen takk for at du er med på ARTastic challenge :)

    SvaraRadera
  7. Great layouts, love the Hemlock colors you have used on your back ground and fabulous papers too.. Thanks for joining in with White With One this month too!

    SvaraRadera
  8. What an easy recipe! Looks yum! And I like the way you have used the colours for our ARTastic challenge this month. LOOOOVE those scallops on the bottom of the page....simply gorgeous interpretation of the art piece! Thanks for joining with us. I do enjoy seeing what you've been creating:):):)

    SvaraRadera
  9. Fabulous layout and love the design. Thanks for joining us at WW1 :)

    SvaraRadera
  10. A great layout and fantastic colour combo. I like the embellies on this. Thanks for playing along at ARTastic :)

    SvaraRadera
  11. Love the monkey photo and great layout. Thanks for joining us at ARTastic.

    SvaraRadera
  12. Lovely layouts . I can see the inspiration for the challenge at ARTastic shining through. Thank you for sharing your work with us and hope you do so again
    Mary

    SvaraRadera
  13. Great take on the WW1 challenge, your page looks wonderful! Thanks for joining us at WW1 this month.

    SvaraRadera
  14. Awesome page! Thank you for playing along with us at White with 1.

    SvaraRadera
  15. Great take on the ARTastic inspiration this month. You have made a lovely memory page. Thank you for joining in at ARTastic. Cheers, Di

    SvaraRadera
  16. Beautiful take on the challenge this month, thank you for joining us at WW1

    SvaraRadera
  17. thats a delicous recipe and a lovely layout! Thanks for playing along with WW1 this month :)

    SvaraRadera
  18. What a fun, colourful and creative layout! Lovely! Thanks for joining in at ARTastic

    SvaraRadera