Translate

måndag 23 mars 2015

Ny vecka

En ny vecka som jag hoppas blir lite bättre än förra. Jag känner mig redan bättre fast det syns inte så mycket. Jag har fått en hög dos cortison att stoppa i mig och det märks redan på vågen, det och den uteblivna motionen. Nu får ju det vara tills allt detta är över och kanske jag struntar i det helt och hållet, får väl köpa ny garderob.
Jag har fått en stor scrapbeställning av dottern. Hon vill ha layouter på familjemedlemmar som ska ramas in och hängas i trappuppgången till övervåningen hemma hos henne och Jonas. De ska hållas i svart/vitt med någon liten typ dovare färgskala som accent. Så nu kommer det att bli lite sådana framöver även om jag helst skulle vilja använda alla härliga vårfärger just nu. Den allra första jag gjort är till Sketchabilities månadsutmaning, http://sketchabilities.blogspot.se/2015/03/sketch-reveal-135-new-design-team.html och det är denna skissen.



Svart cardstock, mönsterpapper från Maja Design i en ljus blågrå färgskala och ett i svart från Pinkpaislee, maskinsöm, knappar och utstansade stjärnor. Jag får börja med de jag har bilder på så det blev ett foto på mig och maken från i somras i vår rätta miljö. Sedan sätter jag in layouten i Ikeas svarta ramar som exakt passar dessa måtten. Det ska bli riktigt roligt att se hur allt blir, jag får väl fota vernissagen sedan.

Idag tog jag mig ut en liten promenad, men jag tycker det är jobbigt med ögat när det blåser rakt in i det. Jag fick iallafall se havet och några vårblommor och tittade till Harald i hamnen innan jag gjorde mina ärenden.


Den fina blå scillan blommar nu.


Konstigt, men Harald pausar alltid när jag kommer haha!


Maria Grants påskbord var helt ljuvligt.

Jag köpte också lite ris och kunde påskpynta lite hemma.


Kransen utanför dörren som faktiskt är lite finare i verkligheten, här ser den inte klok ut.



Jag gjorde en god middag idag efter eget huvud som blev gott. Ugnsstekt falukorv, inte helt ovanligt, men jag fyllde med röd pesto och mozzarellaost och kryddade med salt och peppar, potatismos och ruccolasallad därtill. Mat som jag kunde få in i munnen också och tugga hyfsat.

Ikväll har jag varit på Fotoklubben, det var teknikkväll och vi gick igenom bildkomposition. Det var riktigt roligt och jag kände mig så glad över att det börjar bli som vanligt igen. Vad jag lär mig nu, sedan vet jag inte om det blir så stor skillnad, kanske. Några bilder på en del av det trevliga gänget.





Torsten som är ordförande i klubben och som lägger ner så mycket tid och arbete på att vi ska ha trevliga och lärorika kvällar.





12 kommentarer:

  1. Skönt att du känner dig bättre! Ny lott hoppas jag på! Kram från Maj-Lis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, synd att ni inte kom ut på någon segling idag, en det kommer fler dagar!

      Radera
  2. 23.02 !!! Då borde du faktiskt sova!!! Men du är ju vuxen och bestämmer själv ;) Dessutom förlåter jag dig när du visar en sån fin LO!!! Den blir sprakande ändå när du gör den trots att du inte får frossa i färg. Mysigt med dom lite sneda marginalerna i svart... Skönt att det känns bättre och bättre!!! :) KRAM Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du är rolig du! Ibland är jag inte riktigt säker på det där med vuxen! Tack och kram

      Radera
  3. mmmmmmmm funtastic!!!!! Thank you for joining our sketch at Sketchabilities!!!!!

    SvaraRadera
  4. Åh, den blev jättefin, perfekt bakgrund till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mia, jag ser fram emot champagnen sedan vid vernissagen!

      Radera
  5. Full fart på dig igen. Kransen på dörren ser visst fin ut. Ta det nu lugnt med uppdraget från Mia så du inte överanstränger dig. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte full fart Ulla, verkligen inte, segt är ordet! Tack och kram

      Radera
  6. Love the colours and all your stamping. Thanks for playing along at Sketchabilities

    SvaraRadera
  7. I Love this Layout!! Wonderful!! Thanks for playing along with us at Sketchabilities!!

    SvaraRadera