Translate

söndag 1 mars 2015

Födelsedagskalas

Skidor och födelsedagskalas var alldeles tillräckligt för mig denna söndag. Vilka insatser våra svenska skidåkare har presterat i detta VM, imponerande och så kul. Nu kommer jag att sakna detta.

Harald lagade middag idag, kålpudding, så gott, http://www.ica.se/recept/kalpudding-pa-klassiskt-vis-4334/

Min syster Anita fyller år och hade tårtkalas under eftermiddagen.


Presenter och många fina blommor. Vilken underbar bukett gjord hos Maritas blomsteraffär.



Tre olika tårtor, alla glutenfria, här en chokladtårta serverad med vispgrädde,


en jättegod mandeltårta


och min favorit, en marängtårta med citronkräm, mums.


Nostalgipresent från sönerna. Tack för en trevlig eftermiddag.

3 kommentarer:

  1. Såg gott ut alltsammans! :-) Och vilken bukett! Anemoner är såå vackra. Det var min mormors favorit och jag tycker mycket om dom med. Nu har jag lyckats få till en översättning på min blogg :-) Tack för hjälpen:-) Kram Anna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du, skrattretande, det är min favoritblomma!

      Radera
    2. Ja lite komiskt :-) Gillar mycket lika saker vi ju :-) Ser nu att det är Ranunkel med också även det en stor favorit :-) Jag hann göra en LO till VS idag men sen får vi se om jag hinner lägga in det i bloggen :-) Kram :-)

      Radera