Translate

torsdag 19 februari 2015

Torsdag

Först en ny layout gjord till Design in Pappers, http://www.designinpapers.se/?p=1980. En skissutmaning som jag tolkade såhär.


Jag tror det är första gången jag använder så mycket washitejp, det var riktigt kul och snabbscrappat. Foto på svärsonen Jonas, roligt foto där han ser ut som typ en livvakt.

Idag blev det en kort promenad, 5 plusgrader, men jäkligt kallt i vinden utmed havet. Jag gick snabbt upp på Lerbergsvägen istället, ibland är det roligt att gå där jag har bott i två olika perioder i livet.



Kärleksmöte på stranden?



Jag fick sällskap på vägen en liten bit.



Huset jag bodde i 71-77 och skylten är kvar på dörren, exmaken bor kvar så det är inte så konstigt.


Huset jag bodde i 88-96, Harald och jag byggde det och sålde det när vi hellre ville ha pengarna till långseglingar och det var också den sämsta av tider med tanke på ränteläget.



Jag lagade middag idag, det blev ganska gott, recept från Lidl:s annonsblad, http://reklamblad.lidl.se/0e4fd586-ddcb-48b0-b7da-642868872686/html5.html#/1


Wille kom för att spela med Harald, det är alltid så roligt att ha honom här.


Ikväll hade vi en fotokväll i Fotoklubben då vi gick ut och fotograferade på samma område. Efter det gick vi tillbaka till lokalen och tittade på allas bilder. Jätteroligt och lärorikt, men svårt att fota i mörker. Några av mina bilder är dessa.













6 kommentarer:

  1. Såå läckert med all washi tejp på din LO!! Härlig tolkning av skissen :-) Jag måste också våga tänka lite utanför boxen ibland.... Såg att du vunnit hos ARTastic ! Såå roligt!!! :-) Vilka fina foton du tagit ikväll, duktig du är! Ha det gott! Vi hörs! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh men tack! Ja, jag fick ett fint litet paket av Stina igår, alltid så kul. Kram

      Radera
  2. Roligt med fotoklubben! Min lille livvakt, haha!

    SvaraRadera
  3. Förstod att det var fotoklubben när ni alla gick uppför Storgatan och poletten ramlade snabbt ner när du vinkade till mig. Det blixtrade jättemycket så jag var tvungen att titta ut och se vad som hände utanför vårt fönster då det ju kunde varit annat än fredliga blixtrar från era kameror. Det finns ju även bustricks eller annat som man får vara observant på i dagens samhälle. Jättefina bilder du lagt in här och både höghuset, vårt hus och den upplysta strandpromenaden ser fint ut i mörkret. Jag tycker mycket om de färgglada, vad det nu skall föreställa, som finns utanför Systemet. En fin färgklick. Vad är det för "lampa" som finns under dessa bilder utanför Systemet och var står den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, haha jag förstod att du undrade vad som stod på! Lampan (det är 3 st där) står också på Arnbergs plats utanför Systemet, dom är vackra. Man tänker inte på det när det är ljust ute och man måste liksom titta uppåt för att upptäcka det fina. Kram

      Radera