Translate

fredag 13 februari 2015

Scrappat

En hel dag utan något inbokat! Det är precis vad jag behövde, jätteskönt. Flera timmar har gått åt till att sitta i telefonköer, bl a för att få Mac support. Jag älskar min nya Appledator, men det är en massa jag behöver hjälp med, varje gång något ska göras så är det nytt för mig. Dom hade en gräslig väntemusik, kändes som ett ungdomsdisco så jag klagade och när jag sedan skulle vänta igen kom plötsligt en countrylåt, det blev en del skratt!

Fast jag har scrappat idag, två layouter i sena timmen innan utmaningarnas tid är slut. My Creatives Sketches http://mycreativesketches.blogspot.se/2015/01/january-sketch-new-sketch-for-january.html har en fin skiss som jag tolkat med denna


Jag har använt svart cardstock som jag stämplat med vit acrylfärg och stänkt med andra färger. Dekorationspapper från Basic Grey och blandade dekorationer. Jag har sytt runt fotot med svart sytråd. Ett gammalt foto där jag tror att jag är 15 år hemma i mors och fars kök. Gardinen, stringhyllan och annat är ju kul att se. Håret var uppsatt i sån där bulle som var poppis då.

Nästa utmaning är från Words & Paintery, http://wordspaintery.blogspot.se/2015/01/january-2015.html


Denna färgkombination och text. Jag gillar blåa färgnyanser men det är svårt att scrappa med, finns få papper och dekorationer att använda.


Min tolkning blev så här, jag är inte särskilt nöjd med den, men fotot på barnbarnet Wille är jag glad för. Jag minns att det var första gången jag tänkte på att han är särskilt glad för musik. Vit cardstock som jag stämplat och sprayat på, tårtpapper och ett av få blå dekorationspapper.

En tidig morgonpromenad tillsammans med syster Anita. Idag var det kallt, sådär råkallt och grått som det kan vara under de sämsta av dagar.





Någon har fått nog av löparskorna....


Det var något skönare i skogen än utmed havet.


Någon som skojar med renhållningsarbetarna?


Harald gjorde middag idag med stort allvar. Vid hans middagar glömmer han ibland grönsakerna, idag gjorde han en plommonfylld fläskstek, kokt potatis med hackad persilja, rotfrukter som stekte med köttet i ugnen, gjorde egen ättiksgurka, grönsaker på burk och en god sås. Han fick lägga sig en stund efter maten, haha! 

Ha en go´helg allihop!



10 kommentarer:

  1. Fina bilder, men vad hungrig jag blev när jag kom till sista bilden och så gott det ser. Önskar er en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt foto på dig ! Roligt med alla detaljer, finns något nytt att se på hela tiden:-) Ja blått och särskilt den klarblå färgen är svår men fin och jag tycker du lyckats bra jag. Roligt att utmana sig själv och göra något annat än det vanliga. Vilken god och rejäl mat ni gör hela tiden, mums:-) Vi hörs! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, ja det är utmaningar hela tiden just nu känns det som. Ja, det är kul att laga mat, iallafall för det mesta, haha!

      Radera
  3. What a stunnimg LO! Thank you for playing along with us at My Creative Sketches!

    SvaraRadera
  4. Så kul att se dig i köket på Kyrkplatsen 4....och så snygg man tyckte den frisyren var.....:) Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tänk att du kan minnas något fel, Kyrkplatsen 6! Du är ju annars som en uppslagsbok, tack för det!

      Radera
  5. Stunning work, thanks for sharing

    SvaraRadera