Translate

fredag 27 februari 2015

Ljuset återkommer


Är det jag, där till höger? Antagligen. 

Men idag har jag scrappat lite och har tolkat Words & Painterys februariutmaning, http://wordspaintery.blogspot.se/2015/02/february-2015.html



Och, ja, jag är nöjd med min layout. Använde ett äldre papper från Heide Swapp som bakgrundspapper, stämplade färg på en vit cardstock, stämplade och skvätte lite med svart färg också. Mönsterpapper från Basic Grey, sytråd, en egen färgad tag där jag dokumenterat och lite andra dekorationer. Fotot är från 1949 tror jag, mor står längst fram till vä och far längst till höger. Jag är i famnen på min kusin Naiva och min storasyster Anita står framför. Det är väldigt roligt att scrappa gamla foto som annars bara hade blivit bortglömda. Nu har jag ju alla scrappar i mina nya lådor, haha och jag vet egentligen inte om det är bättre. Jag roar mig iallafall.

Idag blev det en lång promenad som började med ett frissabesök.




Visst är det underbart, det är tid nu!


Jag gick till Ärtan och Bönan, det är så lugnt och tyst där, jätteskönt, men lite lerigt.


Jag gick in om till sönernas företag, det var väldigt längesedan jag tittade in där, brukar vara Harald som gör det ibland. Det var roligt att komma dit.



Fick en liten pratstund med sonen Andreas.




Jag fortsatte för att titta på resterna av den gamla stenkolsgruvan som jag tänkt länge. Det hade varit roligt om kommunen gjorde något av denna, men det blir nog för stora utgifter. Jag tror det var så att min far arbetade där en kortare period när dom flyttat till Kullabygden, det var i samband med att jag föddes.





Detta är vad man kan se idag och det är ju ganska förvånande hur grunt stenkolen ligger. Det hade varit spännande att kunna gå in i gruvgångarna.

Ikväll ser vi på Let´s Dance, jag tycker det är ganska roligt. Ha en bra helg alla!





9 kommentarer:

  1. Wow vilken färg kick! Du får till det så bra! Det ser helt enkelt och självklart ut liksom. Förstår att du är nöjd! Och det är också jättebra gjort att du är just nöjd med ditt jobb! Jag ska försöka bli bättre på det lite oftare jag med. För det är ju för min egen skull jag gör det här, för att det är SÅ otroligt roligt och utvecklande! Menar du att ni kan plantera penséer ute NU!? Det brukar jag göra omkring den 25 april först! Tänk vad olika det är fast vi bor i lilla Sverige :-) Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack, sedan fortsatte jag lite euforisk med en annan layout som inte alls blev som jag tänkt, men, jaja så är det! Kul har vi iallafall! Bara Skåne och Stockholm gör flera veckors skillnad på vårens ankomst och du bor ju ytterligare en bit norrut, men ni har andra roligheter, snöscooter och sånt. Kram

      Radera
  2. Andra bilden, hos frisören, är stark. Den ger mig ett lugn men är samtidigt mycket kraftfull med sin komposition. Tycker glasögon och kanter stör lite. / hälsar en annan fotonörd (Birgitta)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du kommenterar mina bilder, det är så roligt, förstår precis din åsikt, jag skulle beskurit den lite mer. Jag håller på att lära mig att titta så på bilder. Kommentera mera haha! Kram

      Radera
  3. Så roligt att du kan använda gamla foton!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas på dig, att du ska tycka det är roligt med mina "scrapplådor" när jag lämnar in, fast då kanske även övriga barnfamiljer tycker det är roligt. Kram

      Radera
  4. Vilken härlig layout. Bra kombination med färgar och ett gammalt foto. Tack för att du deltar i Words &Paintery utmaning

    SvaraRadera
  5. Just beautiful, wonderful take on the colour challenge!

    SvaraRadera