Translate

onsdag 7 januari 2015

Scrappat

Nu börjar jag få tid att scrappa och har gjort en layout efter Sketchabilities senaste skiss, http://sketchabilities.blogspot.ca/2014/12/sketch-130-design-team-reveal.html


 
Jag använde vit cardstock och färgade med akvarellfärg och stämpling. Garn, udda papper, knappar som var så längesedan jag använde och egentligen gillar och foto på barnbarnsbarnet Alva. Och detta blev en layout som jag tycker om och är nöjd med, måste skriva det efter allt gnäll.

 
Till kvällens kalas gjorde jag ett chokladkort där jag använde svart cardstock och papper från Panduro.

 
En promenad blev det idag och mötte dessa fina strax utanför min port.

 
Hanna med barnbarnsbarnen Alva och Alice.

 
Lite klapp på grisarna som fått röda band om sig nu i jul och sedan vände jag tillbaka ner mot havet.

 
Vackert väder och ett underbart ljus, något kall vind, men det gör ingenting alls för det går åt rätt håll, ljuset alltså.





 
Jag tycker att tången har ökat de senaste åren, undras vad det beror på, det är stora berg med tång.

 
Det var många fiskare ut idag, de fiskar röding har jag lärt mig.

 
Min kusin Gun ligger på sjukhuset och jag och syster Anita åkte in till henne för ett kort besök. Det kändes jättebra och skönt att ha pratat med henne.

 
Vi var bjudna till syster Karin och Dan på kalkonmiddag. Det finns knappast något godare än deras kalkon, vad vi njöt.


 
En jättegod fruktsallad till efterrätt där hon smaksatt med en kokt lag av vatten, vit sirap, vaniljstång, kanelstång och hel kardemumma.

 
Värdparet

 
Med var också moster Ami som strax åker tillbaka till Arizona i USA där hon bor. Det var jätteroligt att hinna träffa henne, hon kommer tillbaka på försommaren.

 
Tack för gott och trevlig samvaro!

9 kommentarer:

  1. Lovely lay out!! thanks for playing along with sketchabilities!!

    SvaraRadera
  2. Härlig LO! Så läckert med knappar, gillar knappar massor! Måste använda dom mer! Tack för inspirationen! Choklad kortet är också jättefint, snyggt med svart cs! Roligt också att du känner dig lite nöjd själv, med all rätt! Är väl inte så mycket bättre på det själv om jag ska vara ärlig. Tycker att alla andra gör det så mycket bättre liksom ;-) Ha en bra dag nu min kära scrapvän! Kram Anna:-)

    SvaraRadera
  3. Massor av härliga bilder från fina scrappkort (hur får du till allt, t ex Imse vimse, jättefyndigt), alla fina bilder över hav och tång och sedan träff med släkten och vad dessa bjuder på, Härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Inte så svårt Ulla, jag tror det var den sången vi sjöng!

      Radera
  4. Your baby so cute!! Very lovely page.
    Thanks forjoining us at sketchabilities!!

    SvaraRadera
  5. So sweet! Thanks for playing along with sketchabilities.

    SvaraRadera