Translate

torsdag 8 januari 2015

Scrapdag

Scrapdag med både ros och ris. Jag blir så jäkla irriterad när det inte går min väg och när sedan symaskinen inte fungerade var jag riktigt förbannad. Det fick bli en storrengöring av den och nu går maskinen igen. Två layouter blev klara, men en av dom ska jag slakta. En är till CiLi in Papers januarimånadstävling efter denna skiss med uppmaning att använda färgerna turkos, guld och vitt, https://ciliinpapers.wordpress.com/2015/01/03/manadstavling-januari-2015/


 
Jag gjorde en enkel layout med vit cardstock och lite guldspray. Mönsterpappret är från Lily bee Design och lite olika dekorationer. Foto på min dotter Mia.

 
Jag har gjort en god middag idag som jag vill dela med mig. Receptet finns på Lidl:s reklamblad denna vecka, men för er som inte har det så kommer det här.
Ugnsstekt falukorv med paprika och tomat
600 g falukorv
1 finhackad gul lök
6 tomater
2 paprikor
1/4 chili
2 dl färskost
2 dl mellanlagrad riven ost
1 dl ströbröd
Gör ett snitt i korven ned till mitten utan att skära helt igenom och lägg den i en ugnsform. Skär paprika och tomater i mindre bitar. Blanda med finhackad lök, färskost och riven ost. Smaka av med salt och peppar. Smeta på röran i snitten och ovanpå korven. Toppa med ströbrödet. Baka i ugnen på 170 grader i ca 15 minuter. Jag höjde värmen lite och ökade också tiden i ugnen ca 5-10 min.
Jag serverade potatismos och lingon till, enligt receptet så sjakk det vara pasta.
Riktigt riktigt gott var detta.

2 kommentarer:

  1. Åh den här gillade jag! Jättesnygg tolkning! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Åsa, ja jag är själv nöjd och det är inte så ofta! Kram

      Radera