Translate

tisdag 13 januari 2015

Regnpromenad

Nu får det vara slut på mesandet så på med regnkläderna och ut även om det regnar. Det visade sig att det var riktigt skönt väder trots regn och det blev en lång runda, men inte så mycket foto eftersom det blev svårt med kameran.


 
Jag såg en sjöfågel som jag inte brukar se, tror det iallafall. Kollade att det var en ejder om jag nu har rätt.

 
Varje storm underminerar invallningen, men de är duktiga på att återställa igen.


 
Vädret var helt vindstilla och disigt, Kullaberg skymtas precis.
 
Idag är det tisdag och Veckans Skiss har sin skiss ute att tolka, http://veckansnyaskiss.blogspot.se/2015/01/46.html. Min ser ut såhär

 
Jag har använt svart cardstock och mönsterpapper och dekorationer från Cratepaper. Fotot är på min far när han i sin ungdom arbetade som jordbruksarbetare. Här på en gård i Görslöv ca 1928-30. Mor kom också till en gård där efter att hon fått hjälp att rymma från en inte så snäll far. De träffades senare på det sättet. Jag tycker det är roligt att scrappa en del av dessa gamla foto. Kanske jag kan föra historien vidare till barnbarnen, det är bara de äldsta som har minnen av mina föräldrar. Jag saknar dom jämt och tänker ofta på dom.

 
Idag gjorde Harald middag, Chili con Carne, en vanlig rätt och vi tycker det är gott.

 
Nu har jag äntligen läst ut den andra boken i Kristina Sandbergs trilogi. Den här andra boken har varit seg, jag har lite svårt för huvudpersonen Maj, men får tänka på hur svårt det måste vara att göra en klassresa på 30-talet. Den sista boken lär vara bäst, men jag tror att jag får pausa med en annan bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar