Translate

onsdag 21 januari 2015

Glatt överraskad


Idag fick jag en riktig överraskning med posten som gjorde mig så glad.  En gullig scrapvän hade skickat detta fina kortet med fin text inuti och dessutom mina önskade stämplar, så himla snällt. Tack Anna, titta gärna in på hennes blogg, urascrap.blogg.se


Jag packade inför vår resa och det var så skönt att känna att ha allt under kontroll efter dessa turbulenta dagar då inte mycket har funkat. 
Färden därefter gick in till Helsingborg och sjukhuset för att trycka på rätt knapp i hisshallen. Jag besökte kusin Gun, det kändes bra att träffa henne en stund innan vi ger oss iväg på resan. Nu är vi ju bara borta i 16 dagar, annars när vi har gett oss iväg har det ju oftast rört sig om månader och år. 



Harald åkte ner till våra vänner i hamnen och jag promenerade tillbaka efter besöket.


Vännen Ingmar fyllde år och yes, det blev en fastlagsbulle till och en rolig och skön kaffestund



Mörkret hade redan lagt sig när vi åkte hemåt även om det nu långsamt blir ljusare och ljusare. Det går snabbt nu mot vår ljuvaste tid. 
Väl hemma fick vi ett överraskande besök av vännerna Micke och Ann-Marie. De kommer på försommaren ge sig iväg på sin andra jorden runt segling, lite avundsjuka blir vi. Samtidigt kom min syster med ett bröd, hennes första försök med surdegsbröd som var så väldigt gott., tack tack. Jag måste nog försöka igen framöver.

5 kommentarer:

  1. Så roligt att du gillar dom :) Glömde kolla går när vi "hördes av" om du upptäckte dom små vellum-rutorna i fickan inuti kortet ? Bara så dom inte halkat ner för långt i fickan så dom inte syns :) Dom är lite rolig att sticka in under ett foto eller så tycker jag :) Skönt att saker är lite på sin plats för dig nu. Försök att koppla av och bara NJUTA nu av resan. Tänker på er och Gun.... Kram ps tack för din länk till mig, du är gullig du :) ds

    SvaraRadera
  2. Bara jag igen:-) funderar på att byta blogg, är det blogger eller blogspot du har? Är den bra, bättre och eller enklare än blogg.se tycker du?:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hittade dom också, så fina! Tack, vi ska verkligen försöka njuta och uppleva en massa roligt. Jag har adress blogspot, men det är väl blogger tror jag. Jag har haft den du har tidigare, men bytte, jag tycker bättre om denna, lättare att hantera och förstå på något sätt. Men, det är min åsikt, det är nog olika uppfattningar. Hoppas det blir bra för dig iallafall, kram!

      Radera
    2. Vad bra att du hittade dom :-) Jag ser fram emot att få lite uppdateringar på bloggen eller om inte annat sen i form av LOs. Jag ska nog försöka komma igång med en ny blogg hos samma som du. Hoppas att jag klarar av det bara :-) Fortsättning följer:-) Kram

      Radera