Translate

fredag 12 december 2014

Luciafirande och sjukstuga

Vi har dragit på oss en förkylning och det verkar vi inte vara ensamma om. Jag är inte så dålig, lite rosslig i halsen, men Harald är heldäckad med hög feber. Jag gick iväg tidigt för att få vara med om luciafirande på öppna förskolan med familjen Sjöberg/Nilsson.


 
När man själv får klä sig till lucior......

 
Det är oerhört fint och julpyntat på Gläntan, den öppna förskolan och luciorna tyckte först det var roligast med pussel.

 
Alva och Alice lämnade mamma och pappar och gick med luciatåget, det var roligt. Numera får man vara försiktig med foto på andra barn och bilderna på luciatåget får vi ha för oss själva.

 
Efter tåget blev det sångstund, sockerbagaren och pepparkaksgubbar och mycket annat. Det är så trivsamt och mysigt där.


 
Ibland kan det gå såhär med den fina luciakronan.

 
Julgranen beskådades och alla tomtar och julkrubbor överallt var intressant.

 
God fika efter denna ansträngning.

 
Jonathan hann vara med en stund innan han åkte iväg till jobbet.

 
Sedan blev det en massa lek, här finns det mesta och det var massor av barn.


 
Jag gick över till min syster en stund på eftermiddagen och vi hade en trevlig pratstund. Jag skulle fixa med julkorten och upptäckte att de inte räckte, felräknat alltså och fick göra fem till, nu blir det bara pyssel här hemma några dagar. Jag får pyssla om Harald också lite så han bättrar sig.

2 kommentarer: