Translate

fredag 26 december 2014

Juldagen

Den där jäkla förkylningen, hur länge ska den vägra lämna våra kroppar, det undrar jag? Harald är sämre än vad jag är och bara sover alla möjliga stunder. Igår var vi bjudna till min son Andreas med familj för att fira julen, inte förrän bortåt kvällen så vi vilade hela dagen.

 
Jag altrade en låda till värmeljus att ha med till familjen.

 
Ingen julmat idag och så jäkla skönt, jag tycker mycket bättre om en god middag. Vi fick en jättegod förrätt med chevréost.

 
Andreas står mestadels för matlagningen i familjen och tillreder huvuddrätten i deras fina kök.

 
När vi kom var barnbarnen på bio och när de kom tillbaka hade Anna jättebråttom. Hon skulle med vänner till Helsingborg på krogen så hon hade inte tid att äta med oss. Öppnade snabbt sin julklapp och sin födelsedagspresent, hon fyller 21 den 28 december.

 
Vi fick en underbart god sallad med matvete, hallumiost och kyckling m m.

 
Sune står för en hel del show, en härlig hund.

 
Barnen fick sina julklappar, här är Sanna.

 
Rasmus kom också hem och var med.

 
Charlie.

 
Efter det spelade vi allihop julklappsspelet. Här har Harald minsann samlat på sig medan svärdotter Ulle sitter med en. Det finns antagligen en massa varianter på detta spel och deras tycker jag är extra kul. Efter en omgång på tid öppnar alla sina paket och sedan en tidsperiod till då vi spelar igen om innehållet och då blir det kul eftersom vissa är särskilt åtråvärda.


 
Vi avslutade kvällen med en Pavlovabakelse, jättegott. Tusen tack för denna trevliga kväll även om alla var mer eller mindre trötta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar